Tikslinė auditorija – grupė žmonių, kuriems skirtas komunikuojamas produktas ar paslauga. Įprastai ši auditorija skiriasi pagal socio-demografinius rodiklius: amžių, pajamas, gyvenamąją vietą, socialinį statusą ir pan. Vartotojų tyrimai padeda geriau suprasti auditoriją, jos elgseną, vartojimo įpročius.
Kiekviena media strategija prasideda nuo to, kam ši reklama bus skirta ir ko yra tikimasi iš vartotojų.

Kodėl tikslinę auditoriją reikia apibrėžti?
Kodėl tradicinės medijos planavime netinka toks apibrėžimas “Visi, kurie domisi kompiuteriais”?
Kad galėtume efektyviai planuoti kampaniją, duomenys apie vartotojus turi būti išmatuojami ir pasiekiami – amžius, lytis, gyvenamoji vieta bei pajamų lygis yra universalūs parametrai, kurie įtraukiami į trečiųjų šalių tyrimus media monitoringo duomenyse. Todėl tikslinė auditorija apibrėžiama taip, kad būtų galima apskaičiuoti pasiekiamumą, tinkamumą, ir kt.
Žinoma, kai kurie reklamos tipai, pavyzdžiui, reklama paeiškos varikliuose, socialiniuose tinkluose, programatiniu būdu perkama skaitmeninė reklama siūlo daugiau galimybių. Didžiosios platformos (Google, Facebook) kaupia itin daug duomenų apie vartotojus ir leidžia reklamą rodyti auditorijai, kuri apibrėžta tam tikra elgsena – ieško informacijos apie kompiuterius, dirba vienoje ar kitoje srityje ir t.t. Tam, kad galėtume palyginti ir apskaičiuoti bendrus viso komunikacijos plano rezultatus, išskiriame pagrindinę tikslinę auditoriją, kuri, atsižvelgiant į skirtingus media kanalus, gali būti segmentuojama, papildoma ir pan.
Tikslinės auditorijos pavyzdys
Moterys, 20-50, vidutinės ir aukštesnės pajamos.

Kaip nustatyti, kokia tikslinė grupė aktuali prekės ženklui?
Šiam atsakymui gauti į pagalbą pasiteikiami rinkos bei vartotojų elgsenos tyrimai. Ir papildomai, Mediacom specialistų ekspertiškumas bei patirtis.
Rinkos tyrimai gali padėti atrasti įžvalgų apie visą produkto ar paslaugos kategoriją, vartotojų kelią renkantis produktus, atrasti, kas yra lojalus jūsų prekės ženklo pirkėjas. Vartotojų tyrimai – itin tvirtas pamatas rinkodaros ir media strategijoms ruošti. Jie padeda giliau pažvelgti į vartotojų mąstymą, vertybių sistemą taip pateikdami įžvalgų, kokios informacijos ir vertės ieško analizuojama auditorijos dalis. Tokie tyrimai padeda išgryninti auditorijos segmentus, kuriuos galbūt sunkiau pritraukti ar kuriems reikia papildomos komunikacijos ir atrasti sąlyčio taškų su prekiniu ženklu.
Kas yra media vartotojų apžvalga?
Planuojant media kampaniją itin svarbu pasirinkti tikslinei auditorijai tinkamus media kanalus, taip ją efektyviai pasiekiant su komunikacijos žinute.
Siūlome savo klientams šiuo strateginiu etapu glaudžiai bendradarbiauti tiek su media, tiek su kūrybine agentūra, kad gavus duomenis bei įžvalgas apie tikslinę auditoriją, žinutės ir kūrybinių formatų vystymas vyktų tikslingai.
Padedame ir įgyvendiname tyrimų užsakymus bei projektus, kad turėtumėte tinkamus duomenis bei informaciją jums reikiamu metu.
Nuotrauka: Hamed Daram.