Svetainių analitika

Vykdant rinkodarinius veiksmus internete būtina naudoti analitikos programas, kitaip biudžetas – tiesiog švaistomas.

Web analitika – tai duomenų rinkimas, jų analizavimas ir pateikimas. Nors renkamų duomenų spektras priklauso nuo naudojamos programos, naudojantis visomis galima matyti pagrindinę informaciją: kiek lankytojų apsilankė svetainėje, kokius puslapius jie matė, iš kokių svetainių atėjo ir t.t.

Leidžiant bet kokią rinkodarinę kampaniją svarbu įvertinti jos veiksmingumą  ir ar žmonės atlieka tuos veiksmus, kurių buvo tikėtasi bei į kuriuos yra nukreipta komunikacija (konversijas).

Konversija – komunikacijos siekiamas veiksmas, kurį turėtų atlikti svetainės lankytojas apsilankymo metu.

Web analitikos programos

Rinkoje yra ne viena programa, kuri padeda analizuoti svetainės duomenis. Jos gali būti mokamos arba ne. Žemiau pateikiamos  keletas populiariausių, kurias naudoja tiek pačios įmonės ar jų specialistai, tiek media agentūros. 

Google Analytics

Turbūt ši programa yra viena žinomiausių ir tiesiogiai siejama su web analitika. Google Analytics yra Google sukurta programa, kuri yra nemokama ir ją galima lengvai bei greitai įdiegti į svetainę.

Kiek mažiau žinomas faktas – Google Analytics turi ir mokamą versiją (Google Analytics 360), kurios kaina yra 150.000 dolerių per metus. 360 versija yra lankstesnė įvairių integracijų ir duomenų valdymo atžvilgiais, taip pat itin aktuali didelio lankomumo svetainėms (virš 10 milijonų apsilankymų svetainėje per mėnesį).

Google Analytics pavyzdys
Google Analytics Auditorijos apžvalga

Hotjar

Norint išnaudoti visas šios programos siūlomas galimybes nemokamos versijos greičiausiai nepakaks. Nemokama versija leidžia rinkti duomenis tik iš 2.000 puslapių peržiūrų per dieną.

Visuomet galima išbandyti programą ir įsivertinti, ar ji tinkama konkrečiai svetainei bei kliento poreikiams, galbūt ji teiks geresnių įžvalgų nei kiti web analitikos analogai. Hotjar dažniausiai būna pirmoji programa, kurią diegiasi tie, kuriuos domina heatmaps

Heatmaps – tai angliškas terminas, naudojamas spalvingai analitinei ataskaitai, kuri parodo, dažniausiai spaudžiamas svetaines vietas, kur juda lankytojų pelytės, kiek slenkama žemyn ir pan.

Hotjar Heatmap pavyzdys
Foto šaltinis: Hotjar

Ne ką mažesnis Hotjar privalumas – sesijų įrašai. Ši funkcija leidžia peržiūrėti svetainės lankytojų veiklą vizito metu: kokius puslapius aplankė, kaip judėjo pelytė ir pan. Taip galima daryti išsamesnes ir prasmingesnes įžvalgas UX (angl. User Experience – naudotojų patirtis) atžvilgiu.

Adobe Analytics

Šią programą labiausiai vertėtų lyginti su Google Analytics 360 (mokama Google Analytics versija). Adobe Analytics neturi freemium (nemokama iki tam tikros ribos) versijos, kurią būtų galima išsitestuoti. Jei domina testinė versija, galima susisiekti su pardavimų skyriumi ir jie leis išbandyti demonstracinę versiją. 

Adobe yra sunkiau implementuojamas į svetainę nei prieš tai pateikti pavyzdžiai. Kaina – nuo 100.000 dolerių per metus ir daugiau, priklausomai nuo naudojimo.

Pagrindiniai privalumai – daug geresnis klientų aptarnavimas, patogesnis ataskaitų ruošimas ir, daugelio nuomone, draugiškesnis informacijos pateikimas naudotojui lyginant su Google Analytics.

Kaip pradėti?

Nors rinkoje programų yra labai daug, Lietuvoje vis dar per mažai dėmesio skiriama svetainių analitikai. Visgi svarbu prisiminti, kad sekti svetainės konversijas yra būtina. Jei tai nėra daroma – prarandamos galimybės optimizuoti rinkodaros veiksmus ir didinti pardavimus.

Dažnai patogiausia pradėti su Google Analytics ir atrasti būdų, kaip gaunamą informaciją panaudoti geresnei vartotojų patirčiai. Mokytis Google Analytics galima visiškai nemokamai čia.