Media strategija

Visose rinkodaros veiklose svarbu nepasimesti tarp terminų. Marketingo bei media strategijos turi daug bendrų sąlyčio taškų ir gali viena kitą efektyviai papildyti – auditorijos, rinkos, vartotojų elgsenos, nuosavų ir perkamų media kanalų komunikacijos gairėmis ir bendros komunikacijos vientisumo klausimais. 


Kas yra media strategija?

Media strategija yra grindžiama tyrimais ir jau išplėstomis marketingo strategijos gairėmis. Ji atsižvelgia į visus prekės ženklo ar produkto tikslus, turimas įžvalgas, planuojamus veiksmus. Sukuriame integruotą sprendimų ir media kanalų sistemą, apžvelgiame kaip segmentuoti auditoriją, pritaikyti pagrindinę žinutę, kad ji skatintų ne tik atpažinti prekės ženklą, bet ir pasiektų kitus iškeltus tikslus. Media agentūra pateikia media planavimo ir pirkimo strategiją, skirtą efektyviausiai optimizuoti turimą reklamos biudžetą. Tam parenkame media kanalus, suformuojame marketingo tikslų media atitikmenis, sudėliojamas kampanijų stebėjimo, ataskaitų planas. 

Kuo skiriasi media strategija ir media planas? 

Strategija žvelgia į komunikaciją ilgalaikėje perspektyvoje. Strategijoje kalbama apie vienijančias idėjas ir į visus rinkodaros bei gretutinius verslo veiksmus žiūrima sistematiškai. 

Media taktika bei planas – gali būti skirtas vienai komunikacijos krypčiai ar vienai kampanijai. Plano tikslas – spręsti konkretų uždavinį ar problemą, pavyzdžiui, užtikrinti, jog konkreti žinutė būtų efektyviai pristatyta. Tai reiškia, kad ji pasiektų kampanijos tikslus. Tikslai gali būti įvairūs: pasiekti nurodytus pasiekiamumo rodiklius, tam tikrą vizitų kiekį internetiniame puslapyje, norimų registracijų skaičių ir t.t. Kad visi veiksmai būtų aiškūs ir pamatuojami, pateikiamas konkretus detalus media planas. Jame matomos media detalės, pirkimo sąlygos, numatyti kiekiai ir kita klientui svarbi informacija. 

Media strategija vs taktika

Media strategijos kūrimas

Media strategijos kūrimas pradedamas nuo pagrindinių verslo bei marketingo strategijos įžvalgų ir tikslų, tam, kad būtų sutarta dėl jų media tikslų atitikmenų. Media strategijos kūrimas itin glaudžiai susijęs su rinkodaros strategijos kūrimu, jos papildo viena kitą. Norint pradėti darbus svarbus etapasaiškiai apibrėžti tikslinę grupę, kurią nagrinėsime tyrimų pagalba. Tolimesnė strategijos eiga priklauso nuo pasirinktos tikslinės auditorijos. 


Konkurentų apžvalga

Pagal Kantar monitoringo duomenis parengiame jūsų nurodytų konkurentų media pirkimo apžvalgą. Nors rinkoje vis dar nėra pilnų skaitmeninės medijos monitoringo duomenų, patys atliekame stebėjimą, kad identifikuotume konkurentų komunikacijos pagrindines žinutes bei naudojamas taktikas skaitmeninėje erdvėje ir socialiniuose tinkluose.

Tikslinės auditorijos analizė

Plačiai apžvelgiame demografinį profilį ir, jei reikia, auditoriją segmentuojame, kad galėtume išskirti ryškesnius vartotojų paveikslus pagal vieną iš kriterijų.  Analizuojame kaip prekės ženklui aktualūs vartotojai leidžia laiką, kaip vartoja skirtingas medijas, kokie jų apsipirkimo įpročiai ar vyraujančios nuomonės. 

Daugiau apie vartotojų tyrimus skaitykite čia.

Media kanalų vaidmuo ir integruota media sistema

Pagal surinktą informaciją, kampanijos tikslus ir įvertintas marketingo įžvalgas modeliuojame scenarijus efektyviai komunikacijai. Atsakingai ir išsamiai aptariame skirtingų medijų potencialą tikslinės auditorijos bei žinutės ir prekės ženklo atžvilgiu. Modeliuojame vartotojo kelionę ir sudėliojame media prioritetus bei skirtingus scenarijus, kad matytumėte potencialius kelius, esant skirtiems biudžeto lygiams. Taip pat pasiliekame laisvės reaguoti į netikėtus pokyčius rinkoje.

Komunikacijos pritaikymas

Kadangi itin detaliai kalbame apie media kanalus ir jų teikiamas galimybes bei niuansus, taip pat siekiame padėti atrasti, kaip efektyviai pritaikyti pagrindinę žinutę visiems media tipams. Didelės apimties strategijos turi įvairių pavyzdžių bei media pritaikymo scenarijų kaip kūrybiškai įgyvendinti komunikaciją.

Komunikacijos vientisumas

Greta visų paid media kanalų nepamirštame pateikti rekomendacijų, kaip užtikrinti komunikacijos vientisumą ir prekės ženklui priklausantiems kanalams – puslapiams, programėlėms, socialiniams tinklams ir kt. Svarbu, jog kiekvienas sąlyčio taškas su potencialiu vartotoju suteiktų jam reikalingą informaciją greitai, paprastai ir paliktų teigiamą įspūdį. 

Rezultatų vertinimas

Sudėliojus visus procesus taip pat svarbu užtikrinti, kad jie visi veiks kaip numatyta, todėl pateikiame KPIs bei stebėjimo planą. Ataskaitos, papildomi raportai ir įžvalgos yra nuolat atsinaujinanti strategijos dalis. Mūsų darbas keičiantis rinkos ar prekės ženklo situacijai – ją įvertinti iš naujo ir pateikti aktualias rekomendacijas. Su kiekviena kampanija ar prekės ženklo atsinaujinimu išmokstame ar atrandame kažką naujo. Tai padeda atrasti, kas kitą kartą leis komunikuoti dar efektyviau ir neš daugiau naudos. 

Nuotraukos: Nikita Kachanovsky ir Aaron Burden.

Taip pat skaitykite