Konkurentų analizė

Konkurentų analizė – vienas pirmųjų rinkodaros bei media strategijos etapų. Kampanijos įprastai pradedamos nuo tyrimų, rinkos įvertinimo ir konkurentų analizės. Taip išsiaiškinama produkto ar paslaugos pozicija, įvertinamas kategorijos aktyvumas, nustatomi kiti prekių ženklai ar paslaugų tiekėjai, su kuriais konkuruojama dėl tos pačios tikslinės grupės dėmesio. 

Kokia informacija teikiama konkurentų analizėje? 

Konkurentų analizė – skirta apžvelgti kategorijos žaidėjų veiksmus ir reklamos išlaidas. Joje taip pat aptariamos konkurentų pasirinktos media pirkimo taktikos, reklamos tipai bei kanalai, klipų trukmės, pasiekiamumas tikslinėje auditorijoje. 

Siekiant išsamiau apžvelgti prieinamus duomenis, vertinamas kelių metų laikotarpis – taip atskleidžiama kategorijos ar konkurentų grupės dinamika, tendencijos ir įtampos taškai. Žvelgiant į ilgesnį laikotarpį taip pat pastebimas sezoniškumas arba jo nebuvimas. Tokia informacija itin vertinga planuojant rinkodaros veiksmus – padeda arba įvertinti reikalingas investicijas iš anksto, arba atrasti galimybių, kai konkurencinis triukšmas mažesnis, bet laikotarpis prekės ženklui išlieka palankus.

Konkurentų analizė - šachmatai

Konkurentų analizė apžvelgia pagrindinius veiksmus ir strategijas

Tradicinė apžvalga pagal tai, kokie duomenys yra prieinami produktų ar paslaugų kategorijoje:

  • Gross ir Estimated Net reklamos išlaidos pagal KANTAR media monitoringo duomenis. 
  • Sezoniškumo analizė. 
  • Naudojamų kanalų bendra analizė. 
  • TV reklamos analizė: kanalai, aktyvumas, reitingai, auditorijos pasiekiamumas, žinučių apžvalga ir kt.
  • Kitų kanalų apžvalga. 
  • Skaitmeninės reklamos žinutės ir įžvalgos. 
  • Socialinių tinklų reklamos ir komunikacijos apžvalga. 

Nuotrauka: Charlie Solorzano.