Turinio sprendimai

Skaitmeninė erdvė atvėrė daugybę galimybių ieškoti naujų ir inovatyvių būdų pristatyti produktus ar paslaugas, juos pateikti organiškiau, kuriant pridėtinę vertę vartotojams. Toliau augant socialinių medijų svarbai bei vartojimui, vis daugiau dėmesio skiriama turinio kokybei ir gebėjimui įtraukti bei sudominti. Tendencijų apžvalgos, pavyzdžiui Socialbakers, išskiria kelis pagrindinius punktus – autentiškas istorijas, originalų video turinį, naujų technologinių sprendimų, kaip AR filtrai, panaudojimą bendravimui socialiniuose tinkluose ir kitus. Visų šių priemonių tikslas – kūrybiškiau pažvelgti į pagrindinę komunikacijos žinutę, priartinti ją prie vartotojų, kurti ryšį ir siekti išsiskirti iš minios kitų žinučių sraute online. 

Kokie kūrybiniai sprendimai populiariausi mūsų rinkose? 

Sėkmingi kūrybiniai sprendimai dažnai priklauso ne tik nuo geros idėjos, bet ir tinkamo laiko. Vis dažniau turinio sprendimus siejant su socialiniais tinklais, svarbu spėti kartu su tendencijomis. Itin daug turinio su populiariomis grotažymėmis (hashtag’ais), iššūkiais, kuriuos visi seka ir kartoja, pavyzdžiui, TikTok programėlėje bei temomis, kurios sulaukia daugiau peržiūrų, įsitraukimų. Kai kurios tendencijos įsitvirtina ir lieka populiariu turinio formatu, pavyzdžiui, styling video – greiti stiliaus influencerių filmukai, kaip priderinti vieną drabužį keliose skirtingose situacijose ar įvaizdžiuose, step by step – stop-kadro stiliumi kurti video receptai ir daugybė kitų. 

Originalus video turinys

Lietuvos rinka taip pat seka kitų šalių pavyzdžiais ir kuriama vis daugiau integruoto, originalaus video turinio. Kuriamos mini laidos ar rubrikos, kurias galima peržiūrėti internetiniuose projektuose ar IGTV, taip pat organizuojamos live sesijos, vertikalus video formatas tampa vis matomesnis visose platformose. 

Coca-Cola Energy projektas su lietuvių šokėjais

Kaip pasirinkti, kokią video medžiagą kurti? 

  • Instagram Stories – norint tiesiog organiškai papasakoti ir parodyti produktą ar paslaugą šnekant gyvai, puikiai tiks IG Stories. Tai lengvai redaguojamas, užrašais papildomas formatas. Tokie įrašai gali būti patogiai išsaugomi paskyroje kaip Highlights, kad turinys gyvuotų ilgiau nei 24 valandas.
  • Profesionalus video – didesniems projektams, kur itin svarbios detalės ir procesas, dažnai pasitelkiama specialistų komanda, kuri padeda išspręsti studijos, garso ir apšvietimo klausimus. Tokių sprendimų pavyzdžiai – lokalizuotas įvaizdinis klipas, receptų projektai, kur sukuriama serija produkto integracijų ir t.t.
  • Case study – rengiant inovatyvias, įtraukiančias kampanijas visada rekomenduojama užfiksuoti svarbius momentus. Jei svarstoma kampnaniją pristatyti reklamos sprendimų ir efektyvumo festivaliuose naudinga pasiruošti medžiagą, kaip kampanija atrodė naudojant skirtingus kanalus, kaip ji vystėsi.

PR kit’ai – produkto pristatymas nuomonės formuotojams

Socialiniuose tinkluose populiaru sukurti šiek tiek intrigos ir laukimo, kai pristatomos naujos kolekcijos, limited edition produktai ir pan. PR kit’e svarbu viskas: pateikimas ir įpakavimas, kūrybinė idėja, turinys, papildoma medžiaga bei jos kokybė. Jis ruošiamas taip, kad nuomonės formuotojams būtų įdomu, lengva ir smagu pristatyti kampaniją, kad PR kit’as patrauktų socialinių tinklų vartotojų akį. Produktų pristatymas skirtas papasakoti apie naujoves, tad svarbu, kad būtų sukurta tinkama nuotaika – žiūrovams būtų smalsu, kiltų noras patiems pamatyti, išbandyti. 

3 dalykai, kuriuos reikia apgalvoti rengiant PR kit’ą

  1. PR kit’o tikslas – ar jis skirtas tik parodyti produktą, ar tai didesnės kampanijos dalis? Dažnai jie gali būti dovanojami influencerių sekėjams, jei kartu rengiamas konkursas. Pavyzdžiui, sekėjai turi atlikti užduotį, pagaminti patiekalą su PR kit’e esančiais daiktais.
  2. Kam jie skirti – priklausomai nuo to, koks kampanijos dydis ir tikslas, priklauso ir PR kit’o vaidmuo. Jie gali būti išsiunčiami daugybei nuomonės formuotojų arba tik keliems, jie gali būti skirti dalintis ir su vartotojais ar media kanalais. Tad svarbu, kad kartu būtų pateikiama atvirutė, atskleidžianti idėją, rekomendacijas ir t.t.
  3. Biudžetas – susideda iš kelių dalių – paruošimo, pristatymo ir viešinimo. Ruošdami PR kit’ą apskaičiuojame ne tik parengimo, bet ir viešinimo kainą, siekdami užtikrinti matomumą ir tikslinės auditorijos pasiekiamumą. Daugybė produktų pristatymo rinkinių siunčiami nuomonės formuotojams kaip dovanos – jie gali rinktis juos parodyti ir pristatyti savo sekėjams ar ne. Žinoma, tai veikia ir ryšį su prekės ženklu bei tolimesnes bendradarbiavimo galimybes. Tačiau taip pat dažnai yra suderinama, kad nuomonės formuotojas PR kit’ą priims kaip priemonę reikalingą įgyvendinti reklamai, tad taip jis tampa apmokama IG stories ar publikuojamų pranešimų dalimi. 

AR filtrai

Papildytos realybės (AR – augmented reality) integracija komunikacijoje tampa vis lengviau prieinama priemone šiuolaikinėse marketingo strategijose. Atsiradus galimybei vartotojams ir prekės ženklams patiems kurti veido kaukes/filtrus Instagram platformoje, jų populiarumas ir toliau auga.

Influenceriai taip pat vis dažniau kuria jų vardą mininčius filtrus, taip siekdami pritraukti naujų sekėjų. Prekės ženklui sėkmingas filtras reikštų daugybę naujų prekės ženklo ambasadorių, didesnį matomumą ir savo tikslinės grupės pasiekiamumą bei, žinoma, įsitraukimą.

Kaip kuriami AR filtrai Instagram ir Facebook? 

Filtrų kūrimas yra atviras procesas, jie kuriami nemokamoje platformoje Spark AR. Sukurti filtrai yra prijungiami prie paskyros, kuri yra už juos atsakinga, pavyzdžiui, influencer’io ar prekės ženklo. Būtent čia juos gali rasti vartotojai, nes paprasta paieška filtrams neveikia. Jei filmuojama su filtru, jis matomas stories klipo viršuje, vartotojas paspaudęs ant užrašo gali pats pasirinkti išbandyti ar išsaugoti filtrą. Tai itin svarbu siekiant paskatinti išbandyti ar naudoti filtrą. Taip pat filtrams galioja griežtos taisyklės ir reikia atsakingai planuoti laiką, nes jie turi atitikti bendruomenės standartus platformose, o techninis patvirtinimas užtrunka maždaug 10 dienų.  

AR filtrai facebook ir instagram
Spark AR Learn

Nors platforma yra draugiška ir intuityvi, norint sukurti geros kokybės filtrą rekomenduojama turėti dizaino pagrindus ir patirties su panašiomis vaizdo redagavimo programomis. Geriausia – dirbti su patirties AR filtrų kūrime turinčiais dizaineriais, kurie išmano procesą, reikalavimus ir galės užtikrinti kokybę. Padedame surasti partnerius, kurie sėkmingai įgyvendins idėjas.  

AR filtrų galimybės

Dauguma filtrų susieti su veido forma, akių judesių sekimu. Galimos įvairios manipuliacijos efektais skirtais tiek išvaizdai, tiek aplinkai, pridėtiniai elementai, spalvų keitimai. 

Ieškant įkvėpimo daugybę pavyzdžių galima rasti Spark AR platformoje.

2020 gegužės pabaigoje Spark AR paskelbė, kad atsiras galimybės filtrus susieti ir su muzika bei rimtu, tai atvers naujas kūrybiškas galimybes. 

Spark AR Inspiration

Iššūkiai Challenges

TikTok platformoje vienas populiariausių turinio formatų – virusiniai (viral) iššūkiai, kurie kviečia pakartoti veiksmą, šokį, pasisveikinimą pagal muziką ar kitus garso takelius. 

Jie gali būti puikiai integruoti į komunikacijos kampanijas skirtas jaunai auditorijai. Vis daugiau vietinių prekės ženklų kuria paskyras ir aktyviai komunikuoja nuotaikingą turinį programėlėje, kad pasiektų savo auditoriją, paskatintų ją įsitraukti ir palaikytų abipusį ryšį. Tai puiki priemonė sekti koja kojon su socialinių platformų madomis bei tendencijomis ir  būti matomiems, geriau pažinti savo tikslinę auditoriją.