Snapchat programėlė pasaulyje pasirodė 2011 metais ir toliau išlieka aktyviai naudojama ypač jaunos auditorijos. Snapchat išpopuliarėjo kaip greitai išnykstančio turinio programėlė ir įsitvirtino kaip papildytos realybės filtrų platforma (AR filters). Joje taip pat galima tiesiogiai pirkti reklamą Lietuvos gyventojams.
Snapchat siekia sujungti vartotojus aplink pasaulį (Snap Map) ir leidžia peržiūrėti turinį įkeltą konkrečioje vietovėje. Taip galima atrasti ne tik naujus kūrėjus, bet ir greitai reaguoti į įvykius ir užtikrinti pačių vartotojų įsitraukimą į tai, kas vyksta konkrečiose vietose.
Įprastai Snapchat naudojamas siųsti trumpas vaizdines žinutes, dalintis dienos įspūdžiais. Pagrindiniai platformos naudotojai – jaunimas. Lojalūs programėlės vartotojai ją įsijungia net keliasdešimt kartų per dieną*. Tiesa, taip pat pastebima, kad ne visi vartotojai yra vienodai aktyvūs, todėl Snapchat kampanijas rekomenduojama rinktis ilgesnei komunikacijai. Platforma gali būti naudojama kaip papildoma priemonė siekiant praplėsti savo reklamos kanalų pasirinkimą ir taip sugeneruoti papildomą pasiekiamumą.

Snapchat duomenimis* Lietuvoje pagrindiniai vartotojai yra 18-20 ir 13-17 metų jaunimas, per mėnesį galima pasiekti 360-375 tūkstančių vartotojų.
Reklama, kaip ir kituose socialiniuose tinkluose, perkama pagal optimizacijos rūšį:
- Awareness – prekės ženklo žinomumui kelti.
- Product consideration – produktų pristatymui, leads generavimui, nukreipimui į svetainę ir pan. Taip pat yra ir App installs optimizacija, skirta programėlių išbandymui ir įdiegimui.
- Conversion – siūlomi dinamiški (pritaikomi) produktų pristatymo formatai, gerinantys e-komercijos rezultatus.
Reklamos formatai:
- Snap Ads – visą ekraną užimanti reklama su garsu, rodoma naršant turinio skiltis – Stories, Community Content ir naujų kūrėjų atradimo skiltyje – Discover Content.
- Story Ads – rodomi prie kuruojamo, vartotojui rekomenduojamo turinio – Curated Content, įmanomos nuorodos su nukreipimu į produktus.
*Šaltinis: 2020 Q2 Marketingo prezentacija reklamos agentūroms.
Nuotrauka: Krister