Influencerių ir nuomonės formuotojų komunikacija

Influencerių marketingas – palyginti nauja komunikacijos priemonė, itin populiari ir naudojama pasiekti tikslinę auditoriją socialiniuose tinkluose. Jos pagrindas – prekių, paslaugų ir vertybių pristatymas socialiniuose tinkluose, populiaraus platformos vartotojo auditorijai. 

Influenceriai – kas tai? 

Influenceriais laikomi turinio kūrėjai, įžymūs žmonės, suburiantys savo paskyrose lojalius sekėjus, su kuriais nuolatos bendrauja, taip augindami aktyvią ir įsitraukimą generuojančią bendruomenę. Itin dažnai influenceriai yra skirstomi pagal sekėjų skaičių ar pasiekiamumus į micro ir macro, tačiau priklausomai nuo kampanijos ir prekės ženklo reikmių skirstymas gali būti gerokai platesnis. 

Influenceriai infografikas agentūra, prekės ženklas

Micro influenceriai

Auganti kategorija, sulaukianti vis daugiau dėmesio, nes turi jiems artimesnes, jais pasitikinčias auditorijas. Vienas pagrindinių tokių paskyrų įtraukimo pliusų – jų naujienų srautas nėra perkrautas reklamomis, tad turinys dažnai atrodo natūralus, unikalus, šviežias. Taip pat – prekės ženklai atradę sąžiningai ir kruopščiai kuriančius ne itin didelius influencerius turi galimybę augti kartu su jais. Taip statydami pamatus ilgalaikei komunikacijai ir nuoširdžiai ambasadorystei. 

Macro influenceriai

Macro influenceriais laikomi didelius sekėjų skaičius turinčios žvaigždės bei turinio kūrėjai. Jie yra svarbūs prekės ženklo pagrindinės žinutės komunikacijai, nes pasiekiama plati auditorija. Jie puikiai tinka įvarioms aktyvacijoms, reikalaujančioms įsitraukimo, kur ištikimos auditorijos pasiekimas itin svarbus. Pavyzdžiui, didžiųjų influencerių integravimas itin aktualus kampanijoms, kurios kviečia vartotojus kurti turinį (user generated content). Jų skleidžiama žinutė savo plačiai ir lojaliai auditorijai padeda sugeneruoti rezultatus. 

Kas yra populiariausi influenceriai? 

Jei vertintume sėkmę tik sekėjų skaičiumi – aptarti duomenis būtų labai lengva. Itin didelę svarbą influencerių komunikacijai turi turinio kokybė, ryšio palaikymas su auditorija, buvusių reklaminių kampanijų rezultatų įvertinimas. 

Skirstymas Instagram influenceriai, Facebook influenceriai, Youtube influenceriai ir t.t. yra kiek pasenęs – dauguma turinio kūrėjų komunikuoja daugiau nei vienoje platformoje, atitinkančioje jų stilių bei auditoriją. Jų sekėjų skaičius bei aktyvumas skirtinguose tinkluose gali skirtis, tad svarbu pasirinkti ne tik tinkamas asmenybes, bet ir jums aktualiausias jų paskyras. 

Nuomonės formuotojų bendradarbiavimo kainos

Influencerių kainos priklauso nuo kiekių, pasirinktų formatų, bendradarbiavimo laikotarpio. Dažnai vieno macro influencerio kaina gali prilygti 2-3 mažesniems ar vidutiniams nuomonės formuotojams. Šiuo atveju reikia įsivertinti pasiekiamumo galimybes, auditorijos įsitraukimo tendencijas, kurie veidai geriau atitinka prekės ženklo įvaizdį bei vertybes. 

Svarbu įvertinti ir tai, kad nuomonės formuotojas pats kuria savo prekinį ženklą bei jo įvaizdį. Elgesys bei pasisakymai pritraukia tam tikras auditorijas, leidžia vystyti ryšį ir sekėjų pasitikėjimą. Taip pat svarbu, jog šis žinomumas ir įvaizdis neapsiriboja tik veikla socialiniuose tinkluose. Todėl kaina priklauso ir nuo influencerio reputacijos, ne tik sekėjų skaičių ar kaip dažnai asmenį galima išvysti televizijos laidose, renginiuose ir t.t. Kai kurie influenceriai, turintys nors ir nedidelę, bet itin lojalią sekėjų bendruomenę ir labai gerą reputaciją visuomenėje, tai įsivertina ir taiko didesnius įkainius. Tokie mažesni, bet įtakingi influenceriai dažniausiai yra tinkami prekės ženklo įvaizdžio formavimui arba pasiekti siauresnei tikslinės auditorijos daliai. Tokiu atveju, rekomenduojama kūrybinę idėją, pateikimą ir žinutę pritaikyti auditorijos segmentui ir siekiamiems tikslams.

Ruošdami bendradarbiavimo pasiūlymus mes visuomet pateikiame ne tik kokybės, bet ir kainos parametrų vertinimą – kiek kainuotų įsitraukimai su influenceriu, kiek vartotojų pasiektume ir kaip tai atsispindėtų kainoje. Taip influencerių kampanija tampa palyginama su kitais media kanalais.