Dauguma žiniasklaidos kanalų, agentūrų ir prekės ženklų turi įvairių nuomonių ir patirčių, kokią komunikaciją apima turinio projektai. Turinio rinkodara (content marketing), ir vienas plačiausių terminų – turinio projektai – įtraukia ne tik daugybę kūrybiškų sprendimų, bet ir daugybę klausimų.
Turinio projektai nėra lygiaverčiai ir, dažniausiai, skiriamas biudžetas nulems prekės ženklo vaidmenį projekte – ar tai bus bendradarbiavimo principu parengtas didelis projektas, ar populiarios, sezoninės temos reklaminis rėmimas, skirtas pasinaudoti tinkamu laiku ir remti populiarią temą.
Turinio projektų elementai
Projektai sujungia naudingą informaciją, plačiai apžvelgdami pasirinktą temą, kad ji būtų ne tik naudinga vartotojui, bet ir pakankamai lanksti prekės ženklų integracijoms.
- Straipsniai. Straipsniais paremti turinio projektai dažnai siekia būti ekspertiški, lengvai pasiekiami, ilgaamžiški ir aiškiai pateikiantys svarbiausią informaciją. Tai vienas dažniausių turinio projektų formatų, kur aktualūs straipsniai yra priskiriami remiamai rubrikai, apipavidalintai prekės ženklu, remiančiu turinio projektą.
- Video įrašai. Turinio projektai įtraukiantys ir video turinį reikalauja daugiau profesionalumo, išankstinio planavimo ir kūrybiškų sprendimų integruojant prekės ženklus. Šis turinio formatas itin populiarus receptų projektams, grožio priemonėms, prekybos centrams.
- Nuomonės formuotojai. Populiarūs socialinių tinklų turinio kūrėjai vis dažniau bendradarbiauja su žiniasklaidos kanalais – kurdami video įrašus, rašydami straipsnius, apžvalgas ir pan.
- Žaidimai ir kiti interaktyvūs sprendimai. Pramoginis turinys itin naudingas kai kuriems prekės ženklams, nes vartotojas praleidžia ilgesnį laiką su apipavidalintais sprendimais. Taip pat įvairiausi žaidimai, testai prablaško, pralinksmina tikslinę auditoriją ir kelia pozityvias asociacijas.


Sėkmingo turinio projekto kriterijai
Vertinant turinio projekto pasiūlymą ne mažiau svarbūs nei kaina, pozicija ir parodymai ir kiti kokybiniai kriterijai.
- Naudinga – turinio projektas iš tikrųjų bus vertingas, lankomas ir padės kurti ryšį su tiksline auditorija, jei jame pateikiama informacija bus įdomi, vertinga, suteikianti vertės į aplinką užsukusiam vartotojui.
- Aktualu – planuojant turinio integracijas svarbu apsvarstyti temos vystymo galimybes, jos ilgaamžiškumą ir suderinamumą su prekės ženklo ilgalaike strategija.
- Prieinama – ar prekės ženklo apipavidalinimas derės prie turinio projekto, ar jis bus lengvai atpažįstamas bei atrandamas puslapio viduje? Taip pat svarbu kelti klausimus, ar turinys bus papildomai populiarinamas – bendradarbiavimas su nuomonės formuotojais, socialinės medijos paskyromis ir kitais kanalais, ar bus siūlomos itin aukštos pozicijos portale, ar tema bei turinys atsižvelgia į vartotojų paieškos įpročius.
Planuojant turinio rinkodaros strategiją, rekomenduojame įvertinti visus savo turimus kanalus ir planuoti ilgalaikius, visus prekės ženklo privalumus apjungiančius sprendimus. Kiekvienas rėmimas ir bendradarbiavimo projektas turi ne tik padėti augti prekės ženklo žinomumui ar priminti apie jį, bet ir kurti vertę, papildyti prekės ženklo įvaizdį bei jo vertės pasiūlymą.