Vienas pagrindinių Google Ads ir kitų programatinių kampanijų tikslų – pritraukti kuo daugiau lankytojų ir padidinti pardavimų skaičių. Tačiau dažnai svetainės lankytojai palieka interneto svetainę neatlikę jokių veiksmų, nes, pavyzdžiui, dar nebuvo pasiruošę priimti sprendimo. Tokioje situacija gali pagelbėti remarketingas.
Remarketingas (pakartotinė rinkodara) – tai procesas, kurio metu visame internetiniame tinkle surandami vartotojai, lankęsi konkrečioje internetinėje svetainėje ir jiems, naršant kituose puslapiuose, parodoma jūsų reklama. Remarketingo veiksmai yra skirti sugrąžinti potencialius klientus atgal į svetainę, kad jie atliktų norimą veiksmą: užsisakytų prekę ar paslaugą, užpildytų anketą, užsisakytų naujienlaiškį ir t.t.
Statistiškai, net 90% ar daugiau interneto naršytojų palieka svetainę, neatlikę jokio veiksmo.* Todėl, potencialių pirkėjų susigrąžinimas, turėtų būti vienas iš pagrindinių rinkodaros kampanijos strategijos tikslų. Remarketingas suteikia galimybę susigrąžinti prarastus lankytojus.
*Šaltinis: Koks yra geras konversijos procentas?

Kaip veikia remarketingas?
Pirmiausia, interneto vartotojas apsilanko jūsų tinklalapyje pirmą kartą. Jis arba atlieka tam tikrą veiksmą tinklalapyje, arba palieka svetainę ir pradeda naršyti kitame tinklalapyje. Naršydamas kitoje svetainėje, interneto vartotojas pamato remarketingo Google Ads skelbimą ir paspausdamas ant jo, grįžta atgal į svetainę.

Remarketingas tiesiogiai turi įtakos jūsų kampanijos investicijų grąžai (ang. ROI – return of investment), nepriklausomai nuo to, kokia yra reklaminės kampanijos strategija: orientuota į prekinį ženklą, kampanijos vykdymo rezultatus ar kt. Naudojantis Google Ads ir apjungus raktinių žodžių ir remarketingo kampanijas galima padidinti reklaminės kampanijos konversijos rodiklį. Taip kartu padidinant ir kampanijos kokybę, kuri padeda sumažinti reklaminės kampanijos išlaidas.
Nesvarbu ar norima padidinti lankytojų srautą, suaktyvinti registracijas, ar tiesiog padidinti prekinio ženklo žinomumą, remarketingas yra viena iš svarbių strateginių reklaminės kampanijos dalių. Jis yra naudingas abiems pusėms, nes suteikiama dar viena galimybė prekės ženklui ir vartotojui surasti vienas kitą.
Remarketingas ir GDPR taisyklės
GDPR (General Data Protection Regulation) arba kitaip BDAR (Bendrasis Duomenų Apsaugos Reglamentas) – tai Europos Parlamento ir Tarybos priimtas reglamentas, kuris nustato taisykles, susijusias su fizinių asmenų apsauga tvarkant jų asmens duomenis, ir taisykles, susijusias su laisvu asmens duomenų judėjimu.
Kuo šis reglamentas svarbus remarketingo kampanijoms? GDPR nurodo, jog įmonės ir organizacijos prieš pradėdamos rinkti ES gyventojų asmeninius duomenis ar naudoti slapukus jų naršyklėse, turi gauti aiškų ir nedviprasmišką jų sutikimą. Paprasto perspėjimo ar privatumo politikos patalpimo puslapyje nepakanka, lankytojams turi būti suteikta galimybė su tuo sutikti arba to atsisakyti.
Veiksmai, kurių reikėtų imtis, jog remarketingo kampanija atitiktų GDPR reikalavimus:
- Atnaujinti puslapio privatumo politiką papildant informacija apie personalizuotą reklamą.
- Į privatumo politiką įtraukti detalų paaiškinimą, kaip atsisakyti personalizuotos reklamos.
- Vartotojui įėjus į puslapį iš karto pateikti nuorodą į privatumo politiką.
- Užtikrinti, jog puslapio lankytojas atliks konkretų veiksmą, patvirtinantį jo sutikimą leisti sekti jo veiklą internete.
- Pateikti instrukcijas, kuriomis vadovaujantis vartotojas gali pasiekti ar ištrinti savo asmeninę informaciją.
- Pridėti dedikuotą slapukų politiką, jei tai dar nėra padaryta.
- Atidžiai tvarkyti ir saugoti duomenis, jeigu kada nors prireiktų įrodyti, kad sutikimas buvo gautas taisyklingai.