Reklama socialiniuose tinkluose

Organiškas įrašų pasiekiamumas kiekvienais metais nuosekliai krenta. 2019 metais Facebook platformoje užfiksuotas vidutinis 6,4 % organiškas pasiekiamumas. Tai gan įprasta, nes algoritmai yra nuolat tobulinami, kad vartotojus pasiektų ne tik jų pamėgtų puslapių kuriamas turinys, bet ir kiti panašūs, potencialiai įdomūs įrašai. Facebook siekia, kad vartotojai praleistų kuo ilgesnį laiką jų platformoje, todėl dažniau rodomi žmonių ir puslapių pranešimai, sulaukiantys pastebimai daugiau organinių reakcijų, skatinantys įsitraukimą.

Dėl Facebook algoritmo ir riboto organiško pasiekiamumo, dauguma puslapių renkasi papildomai pirkti reklamą socialiniame tinkle. Patogūs sprendimai (platus reklamos optimizacijos pasirinkimas ir detalios tikslinės auditorijos pasiekimo galimybės) suteikia galimybę reklamos biudžetą suplanuoti ir panaudoti efektyviai. 

Reklamą galima pirkti publikuotiems pranešimams arba ją kurti specializuotiems pranešimams, kurie nebus matomi puslapio paskyroje. Reklama, kuri nėra viešinama kaip pranešimas, dažnai vadinama “dark ad.” Taip rūpinamasi, kad informacija būtų paskirstoma – ar ji skirta plačiajai auditorijai, ar yra konkreti, siekianti specifinių vartotojų veiksmų. 

Pagrindiniai reklamos pirkimo būdai

Pagal vartotojo kelionės etapą ir komunikacijos tikslus Facebook platformoje skaitmeninė reklama yra skirstoma į tris pagrindinius tipus: 

  • Žinomumas (Awareness) – tokia reklama siekiama vartotojui pristatyti naują prekės ženklą, produktą, komunikacijos žinutę. Dažniausiai joms naudojamas pirkimo modelis CPM (Cost per 1000 Impressions – kaina už 1000 parodymų). 
  • Svarstymas (Consideration) – reklama, kai vartotojas jau yra susipažinęs su prekės ženklu ir svarsto, ar norėtų jį įsigyti, lygina su kitais, ir  siekia sužinoti daugiau. Potencialus pirkėjas gali būti nukreipiamas į svetainę, komunikuojamos pagalbinės žinutės ar siūlomos pridėtinės vertės. Dažniausiai naudojamas CPC (Cost per Click – kainą už paspaudimą) pirkimo modelis. Perkant reklamą skirtą auditorijai, kuri atpažįsta prekės ženklą,  CPC kaina gali būti mažesnė nei vartotojams, kurių grupėje prekės ženklo ar produkto žinomumas yra mažas. Kitas populiarus pirkimo būdas yra CPL (Cost per Lead – kaina už potencialų klientą), tinkamas, kai, pavyzdžiui, norima padidinti naujienlaiškio prenumeratorių bazę, renkamos registracijas.
  • Konversijos (Conversion) – reklamos tikslas atvesti pirkėją ir paskatinti įsigyti prekę. Ši optimizacijos rūšis vertingesnė, kai vartotojas žino prekės ženklą, produktą. Reklama dažniausiai perkama CPA (Cost per Action – kainą už veiksmą) būdu. Veiksmu galima laikyti vartotojo apsilankymą svetainėje, prekės įdėjimą į krepšelį ar prekės įsigijimą. 
Reklamos socialiniuose tinkluose tipai

Pagrindiniai reklamos tikslai

Facebook optimizuoja reklamos kaštus pagal pasirinktą tikslą. Socialinių tinklų vartotojai turi tam tikrus elgesio modelius: kaip jie naršo socialiniuose tinkluose, kokį turinį vartodami praleidžia daugiausiai laiko, kaip reaguoja į pranešimus. Kai kurie vartotojai dažniau spaudžia nuorodas, kiti dažniau perka internetu, treti mėgsta prenumeruoti naujienlaiškius. Tokiu būdu Facebook atskiria vienus vartotojus nuo kitų ir leidžia tikslingai pasiekti tuos vartotojus, kurie priklauso tikslinei auditorijai, jiems tinkamame vartotojų kelionės etape. 

Jei prekės ženklas yra naujas, atsinaujino, pristato naują komunikacijos kryptį – pirmiausia reikia skirti dėmesio šios informacijos pristatymui tikslinei auditorijai. 

Biudžetas optimizuojamas efektyviau, kai reklama rodoma vartotojams, kurie jau yra susidomėję prekiniu ženklu arba jis atitinka jų interesus. 

Internetinė prekyba socialiniuose tinkluose

Internetinė prekyba neatsiejama nuo reklamos socialiniuose tinkluose, nes suteikia daugybę įrankių pasiekti tikslinį vartotoją. Keletas pagrindinių įrankių, kuriais gali pasinaudoti kiekvienas internetinės prekybos puslapis: 

  • Facebook Pixel – Įskiepis, skirtas rodyti pakartotinę reklamą socialiniuose tinkluose vartotojams, kurie jau buvo užsukę į prekės ženklo tinklapį. Kad jį galėtų naudoti sėkmingai, kiekvienas puslapis turi būti susitvarkęs savo privatumo politiką.
    • Pakartotinė reklama – vartotojas apsilankęs Jūsų puslapyje ne visada perka iš karto. Tačiau, jeigu mato reklamą nuolatos išėjęs iš Jūsų puslapio, padidėja tikimybė, kad vartotojas prisimins apie Jūsų produktą ir norės jį įsigyti netolimoje ateityje. Pritaikę šį būdą iš karto padidinsite parduotuvės konversijas. 
    • Facebook Pixel leidžia sukurti auditorijas, kurios yra panašios į jau svetainėje apsilankiusius vartotojus. Lookalike funkcijos naudojimas leidžia pasiekti vartotojus, kurie elgiasi panašiai kaip pirkėjai ar kiti prekės ženklu susidomėję, taip algoritmų pagalba išplečiama auditorija. 
    • Karuselė – gali būti sukurta iš atskirų nuotraukų ir tekstų arba automatiškai sugeneruota iš jau esamų parduotuvės produktų. Tai – automatizuotas sprendimas, kuriamas Facebook įdiegto Pixel‘io pagalba. Jis padeda parinkti produktus aktualius vartotojui, palikusiam puslapį neatlikus pirkimo veiksmų.  Dažniausiai tai produktai, kuriuos apsilankymo metu vartotojas apžiūrėjo, ar panašūs, ką kiti įsigijo kartu ir t.t. 
facebook reklamos pvz karuselė
Reklama po apsilankymo svetainėje – automatiškai sugeneruota karuselė  

Programų instaliacijos (App Installs)

Kita populiari galimybė socialiniuose tinkluose yra programėlių (apps) reklama – reklaminės kampanijos optimizuojamos taip, kad būtų kuo daugiau programų atsisiuntimų į mobiliuosius įrenginius. Jei programėlė yra ganėtinai didelė ir vartotojai gali nenorėti naudoti savo mobiliųjų duomenų, galima pasirinkti, kad rodytų reklamą tik tiems vartotojams, kurie yra prisijungę prie Wi-Fi tinklo. Taip pat, galima pasirinkti, kad reklama pasiektų tik tuos vartotojus, kurių prietaisai palaiko tinkamas OS sistemos versijas ar kitus reikalavimus. Tikslesni nustatymai užtikrina, kad daugiau vartotojų galėtų sėkmingai įdiegti programėlę. 

Reklamos socialiniuose tinkluose pirkimo privalumai

Socialinių tinklų reklama yra mėgstama, nes ji siūlo daug kontrolės ir tikslumo. Reklama yra stebima realiu laiku ir atitinkamai optimizuojama. Populiariausi socialinių tinklų optimizacijos būdai yra šie: 

  • Demografiniai rodikliai: amžius, lytis, gyvenamoji vieta.
  • Elgesys ir interesai – galbūt tikslinė auditorija yra susižadėję asmenys, turintys mažų vaikų arba naudojantys tik iPhone įrenginius?  Tokius vartotojus galima pasiekti reklamos pirkimą optimizuojant pagal elgesio modelius, aktualias temas ar informaciją, kuria vartotojai dalinasi socialiniuose tinkluose.
  • Pirkimo modeliai – CPM (Cost per 1000  Impression – kaina už 1000 peržiūrų), CPC (Cost per Click – kaina už paspaudimą), CPV (Cost per View – kainą už peržiūrą), CPA (Cost per Action – kaina už veiksmą).
  • Skirtingos reklaminės žinutės – jeigu įmanoma, rekomenduojama sukurti keletą skirtingų vizualų ir tekstų. Tokiu būdu atrandama, kas labiau patinka tikslinei auditorija ir įmanoma reklamos kaštus paskirstyti bei optimizuoti kur kas efektyviau.