SEO – paieškos variklių optimizavimas

Kiekvieną sekundę 71.780 paieškų pasaulyje yra atliekamos naudojantis Google. Žmonės nežinodami, ko tiksliai nori, visuomet atlieka paiešką internete. Šie skaičiai neišvengiamai skatina galvoti apie SEO. 

SEO yra tam tikrų veiksmų atlikimas jūsų svetainėje, siekiant aukščiausių organinės paieškos pozicijų. Svetainė turėdama aukščiausias pozicijas gauna didžiausią srautą iš Google. Žemiau pateikiama CTR – paspaudimo rodiklio (angl. Click Through Rate) ir Google turimos pozicijos priklausomybė.

SEO nauda - CTR priklausomybė nuo pozicijos

Šaltinis

CTR = (Paspaudimai / Parodymai) * 100%

Šiame grafike atsispindi dažna pamoka, jog svetainei esant tik antrame puslapyje (>10 pozicija) ji praktiškai neegzistuojate Google paieškoje, nes vartotojai daugiausia dėmesio skiria pirmam paieškos rezultatų puslapiui.

Ką daro SEO specialistas? 

SEO specialisto atliekami veiksmai yra labai įvairūs. Jie yra skirstomi į dvi pagrindines kategorijas – vidinį ir išorinį SEO.

Vidinis SEO

Vidinis SEO – įvairūs darbai atliekami pačioje svetainėje. Prieš kviečiant Google ir naršančius lankytojus apsilankyti svetainėje, reikia sutvarkyti svetainės vidų. Pavyzdys iš kasdienybės, kodėl SEO veiksmai yra reikšmingi, siekiant pritraukti klientų ar vartotojų – jei jūs susitvarkysite savo namo kiemą, bet pačio namo viduje bus netvarka, žmogus atėjęs į svečius greitai apsisuks ir išeis. Jei susitvarkysite vidų, o po to kiemą, žmogus mielai pasiliks pas jus atsigerti arbatos.

Vidinio optimizavimo darbai yra susiję su kokybiško turinio pateikimu pagal surinktus raktažodžius taip, kad ir Google, ir skaitytojas galėtų rasti jiems reikiamą informaciją. Laikui bėgant vidinis SEO kuo toliau, tuo stipriau siejasi su gera vartotojo patirtimi lankantis svetainėje – UX (User Experience).

Žinoma, antraštės (Title), meta aprašymai (meta description), paveikslėlių alternatyvaus teksto (alt text) aprašymai ir kiti smulkūs darbai yra vis dar svarbūs SEO atžvilgiu. Juos reikia suoptimizuoti apipinant turinį susijusiais raktažodžiais bei išplėtoti turinį taip, kad skaitytojui nekiltų daugiau klausimų ta tema.

Gan neseniai, šalia vidinio SEO buvo pradėtas minėti naujas terminas – techninis SEO. Techninis SEO – laikomas vidinio SEO dalimi, tačiau dėl vis daugėjančių techninių detalių, kurias Google nori matyti, šis terminas taip pat įsitvirtino rinkoje.

Techninis SEO

Tai įvairios techninės svetainės optimizacijos detalės. Turbūt pats svarbiausias žodis šioje temoje yra Indeksacija. Norint geriau suprasti, kas yra indeksacija, reikia šiek tiek suprasti, kaip veikia Google. Google veikia “voriukų” (spiders, bots, robots, web-crawlers) pagalba.

Kaip veikia Google?

  1. Voriukas ateina į svetainę, nuskenuoja visą puslapio kodą ir toliau keliauja visomis aktyviomis nuorodomis. 
  2. Atėjęs į antrą vidinį jūsų svetainės puslapį, jis daro tą patį. Tokiu būdu yra nuskenuojama visa jūsų svetainė. 
  3. Nuskenuotas svetainės kodas yra įkeliamas į Google archyvą. 
  4. Archyve esančios svetainės yra vertinamos įvairių algoritmų pagalba.
  5. Google vartotojui pateikus užklausą – per dalį sekundės yra ištraukiama informacija iš archyvo ir pateikiama vartotojui.

Indeksacija yra būtent šio Google proceso įvykdymas su jūsų svetaine. Svetainėje jau buvo atėjęs Google voriukas, nuskenavo jūsų svetainę, pasidėjo į archyvą ir algoritmų pagalba ją išanalizavo. Jeigu svetainė yra suindeksuota – ją galima rasti Google paieškoje.

Techninio SEO (ir šiaip viso SEO) svarbiausias darbas yra stebėti ir analizuoti, kaip yra indeksuojami visi svetainės puslapiai, kokią informaciją Google mato ir kokios ne. Jei svetainė nėra indeksuojama, visos kitos SEO pastangos bus perniek. Todėl SEO darbus svarbu pradėti nuo pamatinių ir techninių funkcijų sutvarkymo. 

Svetainės greitis, dublikatai, neveikiančios nuorodos, svetainės saugumas, struktūriniai duomenys (schema.org) ir dar daugelis kitų darbų priklauso techninio SEO darbų skėčiui.

Raktažodžiai

Gerų raktažodžių pasirinkimas yra svarbi SEO dalis.

Kas yra raktažodis?

Raktažodis gali būti bet koks žodis ar žodžių junginys, parašytas Google paieškos laukelyje. Keli raktažodžių pavyzdžiai: draudimas; sveikatos draudimas; draudimas nuo nelaimingų atsitikimų skaičiuoklė;

Paskutinysis yra net 5 žodžių raktažodis!

Kaip pasirinkti raktažodžius?

Dažniausiai tam yra naudojama Google raktinių žodžių planavimo priemonė (angl. Google Keyword Planner). Ja galima naudotis sukūrus paskyrą Google Ads platformoje čia. Įprastai ji yra skirta Google Ads reklamos planavimui, tačiau ją galima naudoti ir SEO tikslams. Įvedami keli raktažodžiai, kurie yra susiję su svetainės tema ir galima pamatyti, kiek paieškų per mėnesį surenka šie raktažodžiai. Žemiau Google pateiks panašių raktažodžių pasiūlymus.

Google Ads raktažodžių planavimo priemonė pavyzdys - keyword planner
Google Keyword Planner pavyzdys

Visuomet gauname klausimų:  kuris raktažodis yra geriausias? Kurį pasirinkti?

Atsakymas – tas, kurio jūsų paslaugos/prekės ir sukurtas turinys patenkins ieškotojo ketinimus (Intent).

Jei žmogus, sėdintis kitoje pusėje ekrano, ieško naudodamas tą raktažodį ir apsidžiaugs radęs turinį, tai ką tik radote pirmą gerą raktažodį. Nesvarbu ar šis raktažodis turi daug paieškų, ar mažai. Svarbiausias kriterijus yra – ar jūsų turinys yra kokybiškas ir ar jūs padedate Google naudotojams spręsti jų problemas.

Išorinis SEO

Išorinis SEO – darbai, kuriuos reikia atlikti ne savo svetainėje, o interneto platybėse. Kitaip – Išorinis SEO yra turinio platinimas. Pagrindinis išorinio SEO tikslas – gauti kokybiškas ir natūralias atgalines nuorodas (angl. backlinks).

Atgalinė nuoroda – tai aktyvi nuoroda iš kitos svetainės į jūsų svetainę (pvz. Iš Delfi.lt, iš 15min.lt ir kt.). Delfi.lt parašo straipsnį susijusį su jūsų veikla ir nurodo svetainę kaip šaltinį. Google algoritmų supratimu, delfi.lt ką tik savo skaitytojams nurodė, kad šioje svetainėje galima rasti daugiau informacijos ta tema, kuria buvo parašytas straipsnis. Google daro išvadą, kad jūs esate autoritetingas šioje temoje, tad jūs gausite pastūmėjimą raktažodžių pozicijose, susijusiose su šia tema.

Anksčiau, pagrindinis SEO faktorius buvo išorinis SEO, t.y. atgalinių nuorodų rinkimas į savo svetainę. Tai supratę SEO specialistai pradėjo stipriai manipuliuoti šiuo faktoriumi. Dabar už didelį nekokybiškų nuorodų rinkimą gresia būti nubaustais Google ir pašalintais iš paieškos. Taip pat, kuo toliau, tuo labiau matomas kitų SEO faktorių stiprėjimas, o atgalinės nuorodos nebėra vienvaldis gerų SEO pozicijų faktorius.

Taip pat skaitykite