Google Ads – SEM – mokama Google reklama

SEM (Search Engine Marketing) – paieškos variklių rinkodara. Dažniausiai šis terminas yra tiesiogiai siejamas su Google Ads reklama.

Ar esate girdėję apie SEM ir norite sužinoti daugiau? O gal jau žinote, kad norite naudoti Google reklamą viešinant savo verslą, bet nežinote nuo ko pradėti? Jeigu atsakėte “taip” į bent vieną klausimą – skaitykite toliau.

Pirmiausia reikėtų apibrėžti PPC sąvoką ir apibūdinti, kaip veikia PPC reklama.

Kas yra PPC?

PPC yra anglų kalbos termino Pay-Per-Click akronimas (liet. mokestis už paspaudimą). Tai yra internetinės rinkodaros modelis, kuriuo vadovaujantis reklamos pirkėjai moka mokestį kiekvieną kartą, kai kas nors paspaudžia vieną iš jų reklamų. Trumpai, tai yra būdas nusipirkti apsilankymų savo svetainėje, alternatyvus ilgesniam procesui siekiant sugeneruoti apsilankymų srautą organiškai (SEO).

Reklama paieškų sistemose yra viena iš populiariausių PPC rinkodaros formų. Ji veikia aukciono principu – leidžia reklamos pirkėjams siūlyti kainą už reklamos talpinimą paieškos sistemos remiamose nuorodose. Reklama dalyvauja aukcione ir laimėjus yra parodoma, kai vartotojui vykdant paiešką panaudojamas su produktu ar paslauga susietas raktinis žodis. Pavyzdžiui, jeigu mes siūlome statymą už raktinį žodį „SEM,“ mūsų reklama gali pasirodyti pačiame Google paieškos rezultatų viršuje.

CPC (Cost-Per-Click) – kaina, kurią mokame paieškos varikliui už vieną paspaudimą.

Kiekvieną kartą, kai vartotojas paspaudžia perkamą reklamą, kuri nukreipia lankytoją į svetainę, reklamos užsakovas paieškos sistemai sumoka mažą mokestį. Jeigu PPC strategija veikia sėkmingai, šis mokestis yra nereikšmingas, kadangi vienas apsilankymas svetainėje yra vertingesnis nei šis mokestis. Pavyzdžiui, jeigu mokame 3 eurus už paspaudimą, o su mokamu paspaudimu atėjęs lankytojas išleidžia 300 eurų už pirkinius toje svetainėje, tuomet uždirbamas didelis pelnas.

Sėkmingos PPC kampanijos reikalauja daug pastangų. Turime surasti ir pasirinkti tinkamus raktinius žodžius, juos sugrupuoti ir jais naudojantis paruošti kokybiškas reklamų kampanijas bei jų grupes, sukurti reklaminius puslapius (Landing Page) bei užtikrinti, kad šie puslapiai būtų optimizuoti ir toliau sudomintų lankytoją. Kampanijos sėkmė ir paspaudimo kaina priklauso nuo visapusės kokybės: turinio, reklaminio puslapio ir, žinoma, optimizavimo veiksmų.

Google Ads reklama

Kas yra Google Ads (AdWords) reklama?

Google Ads (Adwords pakeistas pavadinimas 2018 m.) reklama yra pati populiariausia PPC rinkodaros platforma pasaulyje. Google Ads reklama leidžia verslui kurti reklamas, kurios yra matomos Google paieškos sistemos rezultatuose arba kitose Google platformose, puslapiuose suteikiančiuose prieigą Google Display Network.

Google Ads reklama veikia MUP (PPC ) principu – reklamos pirkėjai stato pinigus už raktinius žodžius ar tikslinę auditoriją ir moka mokestį už kiekvieną reklamos paspaudimą. Reklama perkama aukcionu būdu – reklamos pirkėjai varžosi savo statymais dėl auditorijos. Laimėtojai yra pasirenkami atsižvelgiant į keletą faktorių, tarp kurių yra ir jų reklamos kampanijų bei raktinių žodžių kokybė/aktualumas.

Google Ads reklamą galima rodyti ne tik paieškos variklyje, bet ir kitose svetainėse. Štai keli populiariausi tinklai (angl. Networks):

  • Paieškos tinklas (angl. Search Network) – paprasta raktažodinė reklama Google rezultatų puslapyje.
  • Vaizdinis tinklas (angl. Display Network) – banerinė reklama visose svetainėse, kurios dirba su Google AdSense ir gauna užmokestį už taip perkamą reklamą.
  • Video tinklas (angl. Video Network) – reklama youtube.com bei kitose partnerių svetainėse.

Google Ads raktinių žodžių parinkimas

Raktinių žodžių parinkimas PPC tikslams gali užimti labai daug laiko, tačiau yra be galo svarbus. PPC kampanija yra paremta raktiniais žodžiais, o sėkmingiausi Google Ads reklamos pirkėjai nuolatos plečia ir peržiūri savo raktinių žodžių sąrašą. Jeigu atliekate raktinių žodžių atranką tik vienąkart (kai sukuriate savo pirmąją kampaniją), tikriausiai praleidžiate šimtus naudingų, nebrangių ir aktualių raktinių žodžių, kurie potencialiai jums gali sugeneruoti milžinišką lankytojų srautą.

Google Ads reklamos kampanijų priežiūra

Sukūrus naują kampaniją jai reikia skirti daugio dėmesio, kad užtikrintume jos efektyvumą. Nuolat analizuojame paskyros darbą ir kartu atliekame pakeitimus kampanijos optimizavimui:

  • Pridedami raktiniai žodžiai: taip išplečiamas PPC kampanijų pasiekiamumas.
  • Pridedami neigiami raktiniai žodžiai: įtraukiami žodžiai, kurie neveda lankytojų link jūsų svetainės tikslo. Dažniausiai neigiami raktiniai žodžiai yra gretimi raktažodžiai, naudojami su jūsų pasirinktu, tačiau kituose kontekstuose. Nurodant, kad šis kontekstas netinkamas – padidinamas kampanijos aktualumas ir sumažinamos nereikalingos išlaidos statant ant šių raktinių žodžių.
  • Reklaminės kampanijos paskirstomos į reklamos grupes (Ad Groups): reklaminė kampanija paskirstoma į mažesnes grupes pagal aktualumą. Joms sukuriami skirtingui reklaminiai tekstai ir nukreipimo puslapiai tikslinėms grupėms. Taip padidinamas paspaudimų dažnis ir kokybės balas.
  • Peržiūrime brangūs raktiniai žodžiai: stebimi brangūs ir mažai našūs raktiniai žodžiai, kuriuos, prireikus, išjungiame.
  • Tobulinami reklaminiai puslapiai (Landing Page): konsultuojame ir padedame keisti turinį reklaminiuose puslapiuose taip, kad jis derintųsi su individualiomis paieškų užklausomis. Taip vartotojo kelionė svetainėje tampa malonesnė, o reklama nukreipia lankytojus link svetainės tikslų. Pagrindinė taisyklė – nenukreipti viso lankytojų srauto į vieną puslapį.
  • Tiriami reklaminiai tekstai: nagrinėjama, kuri teksto variacija suteikia geriausius rezultatus ir nuolat ieškoma naujų idėjų, kaip sudominti vartotojus.

Norite sužinoti daugiau apie Google Ads?

Daugiau apie Google Ads kampanijų specifiką galite sužinoti nemokamai čia.

Taip pat skaitykite

Nuotrauka: Christian Wiediger