Google reklama

Google yra vienas didžiausių rinkodaros kanalų. Reklamą Google galima pirkti, pavyzdžiui, Google Ads platformoje arba išnaudoti Google algoritmų veikimo principus ir optimizuojant savo svetainę, iškilti į pirmas Google pozicijas (SEO).

Google reklama yra vienas veiksmingiausių media kanalų, nes žmonės, kurie ieško informacijos apie prekes ar paslaugas, jau turi poreikį ir yra pažengę vartotojo kelionėje. Google platformose renkama informacija padeda nustatyti, kas yra motyvuoti klientai, pasirengę priimti sprendimus. Tokiu atveju efektyviau pasiekiami vartotojai, kurie jau svarsto ir renkasi produktus ar paslaugas, kurie jiems yra aktualūs ir reikalingi.

google logo

Kuo naudinga Google reklama?

Priklausomai nuo to, kur vartotojas yra savo sprendimo kelionėje, naudojame skirtingus reklamos formatus, kad pasiektume pirkėją svarbiuose svarstymo etapuose ir suteiktume jam reikalingą, aktualią informaciją. 

Google Ads – mokama Google reklama

2018 metais Google įvykdė prekės ženklo atnaujinimą ir Google AdWords platforma buvo pervadinta į Google Ads. Google Ads yra MUP – mokesčio už paspaudimą (PPC pay-per-click) modelio reklama. Tai yra vienas iš pagrindinių Google Ads reklamos privalumų.

MUP – mokesčio už paspaudimą (PPC pay-per-click) modelio reklama.

Google Ads veikimo principai

  1. Sukuriame kampaniją Google Ads platformoje: pasirenkama dienos biudžetą, laikotarpį ir kitus nustatymus.
  2. Išsirenkame raktažodžius, kuriais remiantis norime rodyti reklamą.
  3. Nustatome maksimalią kainą už paspaudimą.
  4. Paruošiame reklamas su vaizdine ir tekstine medžiaga pagal Google Ads reikalavimus.
  5. Leidžiame reklamas.
  6. Optimizuojame reklamas.

Biudžeto kontrolė

Biudžeto nustatymai Google Ads veikia principu, jog nebus išleidžiama daugiau nei dienos biudžetas * 30,4. Todėl galite būti ramūs, kad niekada neišleisime daugiau nei planavome. Google reklama yra pritaikoma ir vertinga įvairių tikslų bei reklaminių biudžetų komunikacijai. Dar vienas iš MUP modelio reklamos privalumų – mokama tik tada, kai kažkas pasirenka jūsų reklamuojamą rezultatą. Pavyzdžiui, sumokama tik tada, kai lankytojas apsilanko jūsų reklamuojamoje svetainėje.

Plačiau apie Google Ads skaitykite čia.

Google reklama - Google Ads ir SEO

SEO – paieškos variklių optimizavimas

SEO (Search Engine Optimization) yra šiek tiek kontroversiška tema, nes internete gausu klaidingos informacijos, kaip reikia atlikti SEO. 

SEO yra kompleksinė darbų visuma, kurie yra atliekami tam, kad būtų teikiami geri signalai paieškos variklio algoritmams. Kai kurie SEO specialistai skaičiuoja jau virš 500 faktorių, kurie turi įtakos jūsų svetainės pozicijoms paieškos rezultatuose. Svarbu nepamiršti, jog šie faktoriai, kaip ir algoritmas, keičiasi bėgant laikui, tad SEO – nuolatinis procesas. 

SEO pagrindiniai darbai:

  1. Tvarkome indeksavimo problemas (padarome svetainę matomą Google ir kitiems paieškos varikliams).
  2. Renkame raktažodžius.
  3. Kuriame turinį pagal surinktus raktažodžius.
  4. Optimizuojame sukurtą turinį.
  5. Platiname paviešintą turinį – išorinis SEO.

Google nuolat atnaujina savo algoritmus (mažesni atnaujinimai – kasdien, didesni – kas ~2 mėnesius), todėl reikia kasdien stebėti svetainės srautą su Google Analytics, raktažodžių pozicijas su Google Search Console bei domėtis visomis SEO naujienomis. Tai, kas veikė prieš kelis metus, šiandien gali visiškai nebeveikti. 

Bet kokiu atveju, jei kuriamas kokybiškas turinys, patenkinantis ieškotojo poreikius bei gaunamos kokybiškos nuorodos – su SEO galite pasiekti labai gerus rezultatus savo verslui.

Plačiau apie SEO skaitykite čia.

Google Ads ar SEO? Kurį pasirinkti?

Kiekvienas reklamos kanalas turi savo privalumų ir trūkumų. Geriausi rezultatai pasiekiami, kai abu kanalai yra derinami vienu metu. Silpnesniems raktažodžiams, kurie dar nėra pasiekę aukštų organinių pozicijų, galima pirkti Google Ads. Jei jau yra pasiektos pirmos organinės paieškos pozicijos, Google Ads galima išjungti ir ieškoti naujų raktažodžių.

Jei biudžeto abiems kanalams neužtenka – štai pagrindiniai privalumai bei trūkumai, kurie

padės geriau įvertinti situaciją.


Google Ads privalumai

  • Pasirinkus konkurencingą reklamos bid’ą jūs iškart atsiduriate pačiame Google rezultatų puslapio viršuje.
  • Galite reklamuotis ir su labai mažu biudžetu.
  • Jei sekate konversijas Google Analytics pagalba, Google Ads gali pasiūlyti mokestį už konversiją, o ne už paspaudimą. Taip puikiai įvertinsite Google Ads nešamą naudą jūsų verslui.
  • Platformoje siūlomos plačios segmentavimo galimybės, padedančios pasiekti savo tikslinę auditoriją.
  • Dauguma reklamos blokavimo įskiepių (pvz. Ad-Block) yra neveiksmingi prieš Google Ads.

Google Ads trūkumai

  • Išnaudojus nustatytą biudžetą reklama sustabdoma ir krenta svetainės lankomumas.
  • Dalis vartotojų kritiškai žvelgia į reklaminius rezultatus ir juos praleidžia.
  • Kai kuriose srityse MUP (PPC) gali būti gan aukštas, nes Google Ads veikia aukciono principu. Kuo daugiau konkurentų – tuo didesnė kaina už paspaudimą.
  • Nemokant optimizuoti, arba pasirinkus neveiksmingą strategiją, didėja rizika švaistyti biudžetą.


SEO privalumai

  • Iš esmės – nemokamas reklamos kanalas. Nieko nemokate Google, tačiau atliekant puslapio optimizaciją mokėsite už specialisto darbą bei atgalines nuorodas. Tinkamai atliekant SEO darbus nemokama už paspaudimus, atvedančius į puslapį. O jei jau esate pirmose Google pozicijose – būsite ten tol, kol jūsų neaplenks konkurentai.
  • Organiniai rezultatai kelia didesnį pasitikėjimą prekės ženklu.
  • Organinis srautas yra labiau linkęs konvertuoti (pvz. atlikti pirkimą).
  • Kokybiškas SEO procesas taip pat yra susijęs su gerėjančiu vartotojo potyriu jūsų svetainėje (User Experience – UX).

SEO trūkumai

  • Tai lėtas procesas, o konkurencingoje aplinkoje gali būti ir nuolatinis. Pradėjus darbus pirmuosius rezultatus pamatysite tik po mėnesio ar net metų.
  • Iškyla grėsmė būti paveiktiems Google algoritmų atnaujinimų ir prarasti savo turimas pozicijas.
  • Sunkus rezultatų nuspėjimas, nes jūs konkuruojate ne su Google, o su savo konkurentais. Jei jie taip pat investuoja ir deda pastangas į SEO atnaujinimus – rezultatai gali matytis negreit.

Taip pat skaitykite