Banerinė reklama – vaizdinis reklamos formatas. Ši reklama įprastai rodoma kaip statinis arba judantis (dinaminis) paveikslėlis įvairiose svetainėse. Banerinė reklama perkama programatiniu automatizuotu būdu arba tiesiogiai – pagal susitarimą su pasirinktais kanalais.
Tiesiogiai perkama reklama
Tiesiogiai perkama reklama (direct ads) yra tradicinis skaitmeninės reklamos pirkimo būdas, kai reklamos užsakymas pateikiamas reklamos skyriui pasirinktame portale. Tokiu būdu pirkėjas ir pardavėjas suderina detales elektroniniais laiškais ar užsakymo formomis. Skirtingi pirkimo reikalavimai (reklamos aplinka, reklamos dažnis, auditorijos parametrai ir kt.) turi būti suderinti kampanijos pradžioje, nes jie daro įtaką CPM (1000 parodymų) kainai. Pagrindinis skirtumas tarp tiesiogiai ir programatiniu būdu perkamos reklamos – tiesioginiame pirkime pirkimo-pardavimo bei kampanijos optimizavimo procesai prižiūrimi žmonių, o programatinė reklama perkama pagal sistemoje pasirenkamus rodiklius, tad viskas priklauso nuo pirkėjo atliekamų veiksmų ir algoritmų.
Programatinė vaizdinė reklama
Programatiniu būdu perkama reklama – automatizuotas reklamos pirkimas ir pardavimas programinės įrangos ar platformų pagalba. Vienas pagrindinių šio metodo pranašumų – ženkliai sumažintas rankinis darbas ir efektyvumo bei tikslumo padidinimas. Šis procesas dažniausiai, bet ne visada, vyksta realaus laiko aukciono principu (angl. RTB – Real Time Bidding) internetinio puslapio užsikrovimo metu. Taip pat yra platformų, pavyzdžiui Google ar Facebook, kurios papildo įprastą programatinio pirkimo apibrėžimą, nes čia platformos pagalba perkama tikslinė auditorija, ne tik inventorius.
Kiekvienais metais programatiniu būdu nuperkamos reklamos kiekiai pasaulyje sparčiai auga.

Kaip veikia reklamos pirkimo aukcionas?
Reklamos kanalai pateikia savo reklamos inventorių specialioje skaitmeninėje prekyvietėje. Tuo metu reklamos užsakovas per specialią platformą nustato, kokią tikslinę auditoriją jis nori pasiekti, bei kokį biudžetą gali skirti. Vartotojui užėjus į puslapį, informacija apie jį yra perduodama į prekyvietę ir jeigu ji sutampa su reklamos užsakovo pateiktais kriterijais, yra atliekamas statymas (bidding). Aukcioną laimi ir parodoma ta reklama, kurios užsakovo statymas tuo metu buvo didžiausias. Tokiu būdu galime efektyviai pasiekti norimą vartotoją tinkamu metu ir už tinkamą kainą.
Programatinius pirkimus tiksliau galima suskirstyti į tris tipus:
- Open RTB – tai atviras realaus laiko aukcionas, kuriame savo inventorių siūlo įvairūs reklamos kanalai bei jų grupės. Jame gali dalyvauti visi panorėję reklamos užsakovai.
- PMP (Private Marketplace) – tai privatus aukcionas, kur savo reklamos inventorių siūlo dažniausiai tik aukštos kokybės kanalai ir tik ribotam/atrinktam pirkėjų ratui.
- Programmatic Direct – leidžiama užsakyti konkrečią reklamos poziciją per programatinę platformą už fiksuotą kainą. Tokiu būdu supaprastinamas ir efektyviau įgyvendinamas įprastas tiesioginis reklaminės pozicijos pirkimas.
Kad pasiektume efektyvių rezultatų, savo kampanijose deriname skirtingus programatinius pirkimus, parinktus pagal kampanijos bei prekės ženklo poreikius.
Programatiniu būdu galime pirkti standartinių bei rich media banerių pozicijas mobiliųjų įrenginių ir įprastose puslapių versijose, video reklamą, reklamą socialiniuose tinkluose bei mobiliosiose aplikacijose.
Didžiausi programatinės reklamos pliusai
- Reklamos nukreipimas – programatinėje reklamoje nukreipimo galimybės yra praktiškai neribotos. Reklamą vartotojams galime nukreipti pagal jų geo-lokaciją, demografinius rodiklius, pomėgius, įrenginius, laiką, puslapio, kuriame jie lankosi, kontekstą ir t.t. Taip pat, galima juos retargetinti – reklamą rodyti pakartotinai – bei papildomai naudojant DMP (Data Management Platform) kaupti ir naudoti savo arba kitų sukauptas auditorijas, susegmentuotas pagal įvairius elgsenos kriterijus. Papildomai turime galimybę sugeneruoti lookalike auditoriją (panašią auditoriją į jau turimą) arba naudoti cross-device funkciją, kuri leidžia pasiekti tą patį vartotoją visuose jo įrenginiuose. Pritaikius įvarius nukreipimo būdus galime būti užtikrinti, jog pasieksime reikalingą tikslinę auditoriją.
- Didelis pasiekiamumas – reklamos inventoriaus pasiūla yra milžiniška ir vis auganti. Todėl turime galimybę nupirkti didesnius reklamos kiekius, o kartu ir kontroliuoti reklamos parodymų dažnį (frequency capping). Tai idealiai tinka kampanijoms, kurių tikslas yra pasiekti kuo didesnę dalį tikslinės auditorijos.
- Optimizavimas – matydami kampanijos statistiką realiu laiku galime greitai reaguoti ir keisti reklamos nukreipimo nustatymus, vizualus, efektyviai paskirstyti biudžetą tarp kanalų ar atsisakyti tų, kuriuose rezultatai nėra patenkinami. Visa tai mūsų specialistų komanda sprendžia operatyviai, kelių mygtukų paspaudimu.
Vis daugiau reklamos užsakovų pastebi naudą perkant skaitmeninę reklamą programatiniu būdu. Vystant technologines galimybes daugėja būdų pirkti tokius reklamos formatus, kaip audio reklama bei reklama OOH ir TV, todėl, manoma, kad programatiniu būdu perkamos reklamos kiekis ateityje ir toliau augs.
Google vaizdinės reklamos tinklas
Google vaizdinės reklamos tinklas (angl. Display Network) suteikia galimybę lengviau pasiekti žmones, kai jie naršo mėgstamose svetainese, rodo draugui YouTube vaizdo įrašą, peržiūri savo Gmail paskyrą ar naudoja mobiliuosius įrenginius ir programas.
Google yra sudariusi sutartis su milijonais svetainių ir programų, kuriose svetainė gauna pajamas už tai, kad Google galėtų joje rodyti jų tinkle perkamas reklamas.
Reklama yra rodoma Google Ads platformos pagalba, kurioje pasirinkus vaizdinės reklamos tinklą galima pagal įvairius faktorius rodyti reklamą savo tikslinei auditorijai.