Lauko reklama – tai bet kokia vizualinė reklama pateikta ne namų aplinkoje (angl. Out of home – OOH). Taip pat apibrėžiama kaip grafinė, tekstinė arba kitokio reklaminio pobūdžio informacija, kuri pateikiama ant specialių nejudančių statinių esančių, atviroje vietoje arba išorėje. Reklama prekybos centruose, kino teatruose, degalinėse arba verslo centruose taip pat priskiriama prie lauko reklamos.
Lauko reklama patraukia dėmesį ir yra skirta ne tik pėstiesiems, bet ir automobiliais, viešuoju transportu keliaujantiems vartotojams.
Dažniausiai lauko reklama skirstoma į mažo ir didelio formato priemones. Mažieji formatai – transporto laukimo paviljonai, vitrinos, skaitmeninės vitrinos-ekranai, tripusiai stovai, kolonos. Didieji formatai – įvairių dydžių stendai (billboards), didieji video ekranai. Visam pasauliui aktyviai integruojant naująsias technologijas, lauko reklama taip pat sėkmingai vysto skaitmeninių stendų tinklą. Skaitmeninių ekranų kokybė yra nuolat gerinima, tobulinamos įvairios sąsajos su kitais elementais – kad reklaminė žinutė būtų keičiama pagal paros laiką, UV spinduliuotę, oro temperatūrą, orų prognozę ir t.t.
Lauko reklama nėra apribota techninių sprendimų ir yra puikiai suderinama su kūrybiniais sprendimais bei inovacijomis. Dažniausiai tai yra įdomiai apipavidalintos vitrinos, loterijos arba net momentinių fotoaparatų montavimas vitrinoje. Lauko reklama taip pat gali įtraukti ir kitus pojūčius – kuriamos vitrinos, kurios gali šildyti žvarbiomis žiemos dienomis, groti pasirinktą muziką, pakrauti telefoną arba skleisti ką tik iškeptų bandelių ir kvapnios kavos kvapus, taip sukuriant įtraukiančias mažas oazes viduryje miesto šurmulio.

Lauko reklama siūlo daug skirtingų sprendimų ir leidžia efektyviai suplanuoti ir paskirstyti reklamines pozicijas mieste, vadovaujantis vartotojų srautais bei lokacijomis.
Kiek kainuoja lauko reklama?
Lauko reklamos planavimas priklauso nuo iškeltų kampanijos tikslų, tikslinės auditorijos bei turimo biudžeto. Pagal iškeltus kampanijos tikslus mūsų specialistai visuomet patars ir pasiūlys tinkamiausius formatus, laikotarpį bei padengimo miestuose galimybes. Svarbu paminėti, kad į kai kuriuos formatus verta investuoti ilgesniam laikui, pavyzdžiui, viešojo transporto apklijavimą – didžiąją kainos dalį sudaro gamyba, o pačios priemonės nuomai taikomos lankstesnės sąlygos.
Ką reikia žinoti renkantis lauko reklamą?
Lauko reklamai rekomenduojame išgryninti pagrindinę žinutę – paruoštas vizualas turi būti lengvai suprantamas, aiškus ir maloniai patraukiantis akį. Kad tekstai būtų taisyklingi, reklamų vizualai taip pat yra peržiūrimi savivaldybės kalbininkų ir tik tuomet atiduodami spausdinti. Dėl papildomų derinimų, gamybos maketai turi būti paruošti ir perduoti iš anksto, pagal nurodytus terminus.
Kaip matuojamas lauko reklamos efektyvumas?
Investuojant ir aktyviai naudojant lauko reklamą rekomenduojama atlikti papildomus tyrimus – ar vartotojai reklamą matė, kaip suprato pagrindinę žinutę, kas jiems įsiminė. Tokie tyrimai gali būti atliekami tik lauko reklamai arba kartu su bendru vartotojų tyrimu apie vykusią kampaniją.
Planuojant kampaniją pagal turimus duomenis taip pat yra skaičiuojami potencialūs kontaktų kiekiai bei reklamos pasiekiamumas.
Kaip stebima lauko reklama?
Lauko reklamos tiekimo įmonės nuolat stebi ir atnaujina informaciją apie vartotojų srautus. Pakabinus reklaminius maketus visuomet sulauksite nuotraukų, kaip jūsų reklama atrodo parinktose ir patvirtintose vietose.
Lauko reklamos galimybės
Reklama stotelėse
Reklama stotelėse ir vitrinose – populiariausias mažasis lauko reklamos formatas. Jis puikiai tinka kampanijoms, kurių tikslas pagerinti prekės ženklo, paslaugos ar produkto žinomumą, informuoti apie vykstančią akciją ar komunikuoti naują šūkį. Reklama stotelėse tinkama visais metų laikais, net tamsiuoju paros bei metų laiku – jos yra apšviestos. Tad informacija yra pateikiama kokybiškai ir yra lengvai pastebima vartotojams.
Svarbu paminėti, kad greta reklamos stotelėse taip pat dažnai naudojami stendai bei kolonos. Tripusiai stovai taip pat priskiriami mažiesiems formatams. Jie -puikus sprendimas, kai norima parodyti tris skirtingus produktus, pritaikymo būdus, kai žinutei reikia šiek tiek didesnio reklaminio ploto. Šis formatas populiarus šiltuoju metų laiku, nes jie neturi papildomo apšvietimo.

Reklama prekybos centruose
Reklama prekybos centruose – priklausomai nuo prekybos centrų galimybių – galimi statiniai arba video stendai. Reklama planuojama ir įvertinama pagal prekybos centro rekomendacijas, vartotojų srautus.
Kai kuriuose prekybos centruose įprasta įrengti interaktyvias erdves, ypač pristatant naujus produktus ar atnaujinant prekės ženklo įvaizdį – tai įvairios salelės su veiklomis, stendai, kur galima fotografuotis, išbandyti produktus ir t.t.
Kai kuriuose prekybos centruose galima apklijuoti duris, grindis – dažniausiai tokie formatai derinami užklausomis, tad jei turite idėją ar klausimų – mes padėsime jums išsiaiškinti galimybes ir pasiūlysime optimalų sprendimą, kad pasiektumėte savo prekės ženklo bei verslo rezultatus.
Reklama verslo centruose
Reklama verslo centruose – puikus sprendimas, kai tikslinė auditorija – užsiėmę ofiso darbuotojai. Ji skirta tiems, kuriems pagrindinės žinutės priminimas lifte ar vestibiulyje padės apsispręsti, kokį užkandį ar gėrimą rinktis pietums, kokiais papildais pasirūpinti ir t.t. Žinučių gali būti pačių įvairiausių, jas reikia pritaikyti reklamos kontekstui.
Verslo centruose taip pat tinka reklamuoti B2B žinutes, jei verslo centre įsikūrusių įmonių veiklos atitinka kliento siūlomas paslaugas.
Reklama autostradoje ir keliuose
Reklama autostradoje – naudojama nukreipti ar informuoti. Ji tinka priminti apie universalius produktus ir prekes. Pavyzdžiui, vasarotojams, keliaujantiems į pajūrį, primena, kad nepamirštų nusipirkti vandens, keliaujantiems darbo reikalais primena, kur sustoti kavos su šviežia bandele.
Planuodami reklamą pagal jūsų iškeltus tikslus ir produkto pozicionavimą, siūlome optimalų sprendimą, kaip efektyviausiai pasiekti auditoriją, jei jų tarpe daug vairuojančių ir keliaujančių – reklama autostradoje – vienas iš galimų pasirinkimų.
Reklama gatvėse ir keliuose – mieste tokia reklama taip pat aktuali. Didelio formato stendai didžiuosiuose miestuose padeda informuoti vairuotojus apie naujas prekes bei paslaugas, atkreipia dėmesį, kur vyksta didieji išpardavimai ar yra specialūs pasiūlymai. Taip pat labai populiaru naudoti juos kaip orientyrus iki artimiausio prekybos centro, kad keliaujant namo vartotojas nepamirštų užsukti į parduotuvę pagrindinių produktų.
Reklama viešajame transporte
Reklama viešajame transporte – gali būti įgyvendinama transporto išorėje – prekės ženklo paruoštu maketu apklijuojamas troleibusas/autobusas arba transporto priemonės viduje – video ekranuose rodomas trumpas klipas. Tokią reklamą rekomenduojame atsižvelgdami į prekės ženklo tikslinę auditoriją bei produkto, paslaugos ar žinutės tinkamumą.
Taksi ir Bolt reklama
Taksi ir pavežėjų paslaugas teikiančios įmonės taip pat siūlo vietą jūsų reklamai. Yra keletas skirtingų integracijų būdų – reklama šviesdėžėse, įrengtose ant automobilių stogų, planšetėse įrengtose salono viduje, taip pat įmanomi produktų dalinimai.
Svarstant tokį reklamos būdą svarbu įvertinti auditoriją, paros bei metų laiką – kaip pritaikysite žinutę, kad ji būtų aktuali šiam kontekstui?
Taip pat skaitykite
Nuotraukos: Joshua Earle, Dele Oke