Blogas

Socialinių tinklų vasara 2020: kas naujo?

Gerda Jackutė - Socialinių tinklų specialistė

2020-ųjų metų vasara buvo išties išskirtinė: COVID-19 dėka socialinių medijų naudojimas smarkiai išaugo. Socialiniai tinklai taip pat nesnaudė – kone kiekvieną dieną matėme naujienas, planus arba tam tikrus pakitimus. Apžvelgiame, kokios buvo pagrindinės, aktualiausias socialinių tinklų naujienos.

Messenger kambariai

Karantino metu dauguma socialinių tinklų vartotojų izoliavosi namuose. Vartotojai pradėjo intensyviau ieškoti priemonių bendrauti per atstumą.  Nors karantino pradžioje smarkiai išaugo Zoom vartojimas, dėl įvairių saugumo klausimų, buvo ieškoma ir kitų alternatyvų. Facebook taip pat pristatė savo naujieną – Messenger kambariai. Zoom  dažniau naudojamas darbo kontekste, o štai Messenger Rooms labiau skirtas bendravimui su draugais ar šeimos nariais. Ši funkcija leidžia susikurti tiek privatų, tiek viešą kambarį, kuriame gali prisijungti ir kiti vartotojai.

messenger rooms - kambariai

Instagram Reels funkcija

Karantino metu TikTok‘o iššūkiai internete tapo „virusiniais“ jaunimo tarpe. Tiems, kas dar neišbandė TikTok‘o arba jo vengia – greitai atsiras galimybė naudotis panašia funkcija ir Instagram platformoje. Ši funkcija bus pasiekiama per Instagram Stories. Instagram Reels leis įrašyti 15 sekundžių trukmės muzikinius vaizdo įrašus, kaip šiuo metu tai galima padaryti TikTok‘e. Ši naujovė itin palanki rinkoms, kur svarstoma TikTok programėlę uždrausti dėl galimos grėsmės saugumui.

Instagram Reels - Tik Tok alternatyva

Instagram komentarų valdymas

Šią vasarą Instagram platforma patobulino galimybes profiliui valdyti savo komentarų skiltį. Vartotojai dabar gali ne tik išjungti komentarų skiltį, bet ir iškelti norimą komentarą į priekį (naudojantis Pin funkcija). Ši naujovė puikiai pasiteisina, kai profilis po įrašais susilaukia panašių klausimų. Taip vartotojas gali atsakyti į klausimą ir tą komentarą iškelti į priekį, kad visi pastebėtų. Kitas privalumas – konkursiniai įrašai. Jei vartotojas skelbia konkursą, vartotojas išrinkęs laimėtoją taip pat gali iškelti tą komentarą į priekį.

Instagram komentarų valdymas

LinkedIn apklausos funkcija

Apklausos funkciją – Polls daugumai jau teko išbandyti socialiniame tinkle Facebook. Vasaros pradžioje tokią naujovę pamatė ir LinkedIn vartotojai. Ji dar labiau sustiprino ryšį su auditorija šiame tinkle, nes tendencija klausti savo auditorijos nuomonės vis populiarėja ir leidžia vystyti įžvalgias diskusijas. LinkedIn apklausos funkcija tapo dar vienu būdu, kuris skatintų vartotoją įsitraukti padedant įrašo kūrėjui gauti atsakymą greičiau ir paprastesniu būdu.

LinkedIn Polls - apklausos funkcija

Instagram pastraipų valdymas

Ši naujovė ypatingai naudinga socialinių profilių turinio kūrėjams, kurie rašo ilgesnius tekstus. Anksčiau norint išskaidyti tekstą į pastraipas jos tiesiog „sulipdavo“ į bendrą tekstą. Spręsdami šią problemą socialinių medijų specialistai naudodavo įvairias programėles, kurios padėdavo patalpinti ilgesnius tekstus išlaikant pastraipas, o dabar to daryti nebereikia.

Instagram pastraipų valdymas

Instagram Shopping

Jau yra numatyta, kad vartotojai Explore skiltyje galės pamatyti produktus, kuriuos galės įsigyti vos keliais paspaudimais. Šie siūlomi produktai bus personalizuoti, tai reiškia, kad produktai bus parinkti pagal tai, kokius profilius vartotojas seka. Taip pat produktus bus galima išvysti ir Instagram Live metu. Ten atsiras produkto ikona, kuri skatins ant jos paspausti, jei produktas domintų. Manoma, kad tai palengvins darbą ne tik prekės ženklų paskyroms, bet ir bendradarbiaujant su micro ir macro influenceriais.

Instagram Shopping - parduotuvė

Instagram QR kodai

Instagram rugpjūčio 19-tą paleido dar vieną naujieną – QR kodai. Šiuos kodus gali susigeneruoti kiekvienas Instagram socialinio kanalo vartotojas. Tokia funkcija turėtų būti itin naudinga įmonėms, nes klientai nuskenavę QR kodą gali lengvai pamatyti darbo laiką, nusipirkti produktų arba tiesiog pradėti sekti profilį. Jei norite pamatyti savo profilio QR kodą – eikite į savo paskyros nustatymus ir paspauskite ant QR kodo ikonos. Šį kodą nuskaitęs kitas Instagram paskyros naudotojas galės lengvu būdu atrasti jūsų paskyrą.

Instagram QR kodai

Facebook naujas dizainas

Visos vasaros metu kalbama apie naująjį Facebook dizainą. Nuo vasaros pradžios buvo suteikta galimybė testuoti arba pradėti naudoti naująjį dizainą nuolatos. Nors gausu įvairių nuomonių, daugumai šis dizainas nepatiko. Nepaisant išsiskiriančių vartotojų pasirinkimų, nuo rudens pradžios Facebook priverstinai įdiegia šį dizainą visiems. Iš esmės papildomų funkcijų ar pasirinkimų neatsirado. Pasikeitė tik išdėstymas ir tam tikrų skilčių vaizdiniai formatai. Nuo šiol ypač reikėtų atkreipti į skiltį ,,Apie“, nes tai yra viena matomiausių vietų vartotojui užsukus į profilį. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kad vizualai taps dar svarbesni, nes jie bus tiesiog labiau pastebimi. Žvelgiant į šiuos pasikeitimus galima teigti, kad vartotojams pripratus prie naujo dizaino, įrašų pasiekiamumas augs.

Facebook naujas dizainas

Socialinė medija – išties spalvinga sritis, pateikianti vis daugiau naujovių. Beveik visos naujovės yra nukreiptos į vartotojus norint palengvinti jų kasdienybę. Šiuo metu dauguma naujovių jau yra virtusių realybe ir pasiteisinusių Jungtinėse Amerikos Valstijose. Tikėtina, kad dauguma jų taip pat lengvai prigis ir Lietuvoje.