Blogas

Kaip išsirinkti influencerį savo prekės ženklo komunikacijai?

Laura Daugelevičiūtė - nuomonės formuotojų ir socialinių tinklų specialistė

Atrodytų labai paprastas, tačiau keliantis daug diskusijų, o kartais net ir emocijų klausimas. Dažniausiai apie nuomonės formuotojų tinkamumą tam tikro prekės ženklo komunikacijai nuomonę turi visi.

Pateiksiu jums labai trumpą ir paprastą esminių dalykų atmintinę, kurią visada turėtumėte turėti prieš akis planuodami naują sėkmingą kampaniją su nuomonės formuotojais.

1. Pamirškite asmenines preferencijas.

Labai dažnai tenka išgirsti asmeniškumu grįstus vertinimus apie tai, jog vienas ar kitas influenceris man patinka arba nepatinka. Tokios pozicijos laikytis yra klaidinga ir tikrai nenaudinga. Renkantis nuomonės formuotoją, kuris atstovaus jūsų prekės ženklą, yra svarbūs keli dalykai: jūsų prekės ženklo ir influencerio vertybių sutapimas bei prekės ženklo įvaizdį atitinkantis nuomonės formuotojo komunikacijos tonas.

2. Jūsų prekės ženklo auditorija turi atitikti nuomonės formuotojo auditoriją.

Komunikacijai naudojant influencerius labai svarbu pažinti nuomonės formuotojo auditoriją ir sužinoti jos demografinius rodiklius (amžių, lytį, gyvenamąją vietą ar net pomėgius). Taip pat, atkreipkite dėmesį ir į tai, kiek influencerio auditorija yra linkusi įsitraukti į jo kuriamą turinį (spausti „patinka“, komentuoti ir kt.). Tai rodo, kiek nuomonės formuotojo turinys yra aktualus jo sekėjams. Visą šią informaciją pamatyti mums padeda mūsų naudojamas influencerių marketingo įrankis „Tagger Media“.

Kokią informaciją galime pamatyti su „Tagger Media“?

Tagger Media pavyzdys

Labai dažnai prekės ženklai nori dirbti su macro nuomonės formuotojais, kurie turi daug sekėjų. Vis dėlto, tai ne visada efektyvu. Juk svarbiausia, kad jūsų produktą/paslaugą pamatytų tie vartotojai, kuriems jis yra aktualus, kurie tikėtina, kad susidomės ir taip judės Customer Journey piltuvu. Rinktis partnerius, kurie generuotų tiesiog didelį peržiūrų kiekį ne visada veiksminga.

3. Atkreipkite dėmesį į netikrus sekėjus. 

Deja, bet pasitaiko nuomonės formuotojų, kurie perka sekėjus. Netikrus sekėjus identifikuoti yra labai paprasta, turint tam tikrus pagalbinius įrankius. Mūsų atveju influencerių marketingo įrankį – „Tagger Media.“ Norint sužinoti, ar influencerių sekėjai yra netikri, reikia atkreipti dėmesį į du dalykus: šalis, iš kurių yra kilę sekėjai, bei sekėjų skaičiaus augimą.

Panagrinėkime konkrečius atvejus:

1 atvejis „Autentiški influencerio sekėjai“

Top influenceriai pagal šalis Lietuvoje

Šalys iš kurių yra kilę influencerio sekėjai klausimų nekelia. Bet, kad įsitikintume, ar tikrai visi sekėjai yra tikri, pasižiūrėkime į jų augimo nuoseklumą.

influencerių augimas

Iš grafiko matyti, jog sekėjų skaičius augo nuosekliai. Daugėjant sekėjų, laipsniškai padaugėjo ir paspaudimų patinka bei komentarų. Staigus komentarų padidėjimas lapkričio-gruodžio mėn. rodo išaugusi susidomėjimą nuomonės formuotoju tuo laikotarpiu.

2 atvejis „Netikri influencerio sekėjai“

Netikri nuomonės formuotojo sekėjai

Faktas, jog net beveik 29 % influencerio sekėjų yra iš Brazilijos, nors jis neturi jokio konkretaus ryšio su šia šalimi kelia klausimų. Tačiau nedarome skubotų išvadų ir pasižiūrime į sekėjų skaičiaus augimo kreivę.

No alt text provided for this image

Staigūs sekėjų skaičiaus sumažėjimai grafike rodo gana dažnus paties Instagram netikrų profilių ištrynimus. Taip pat, faktas, jog nepaisant padidėjusio sekėjų skaičiaus labai sumažėjo paspaudimų patinka ir komentarų kiekis, rodo, jog sekėjai yra netikri.

O nuo šiol viskas yra dar paprasčiau. Mūsų naudojamo influencerių marketingo įrankio „Tagger media“ pagalba netikrų sekėjų skaičių galime sužinoti vieno mygtuko paspaudimu – tiesiog paspaudę „Run analysis.“ Po kelių sekundžių iškart pamatome, koks procentas nuomonės formuotojo sekėjų yra tikri.

Tagger Media netikrų sekėjų skaičiaus analizė
  • Profilis su 85% ir didesniu tikrų sekėjų skaičiumi yra geresnis už daugumos profilių vidurkį. Toks influenceris tikėtina, jog niekada nepirko sekėjų.
  • Tarp 70% ir 80%: Tai yra vidutinis daugumos Instagram‘o profilių sekėjų tikrumas. Jie galimai turi nedidelį kiekį netikrų sekėjų, tai yra visiškai normalu.
  • Mažiau nei 70%: Tai yra žemesnis nei vidutinis profilio sekėjų tikrumas. Tokie profiliai yra gausiai sekami netikrų profilių, kurie leidžia įtarti sekėjų pirkimą.

Atsižvelgę į visus šiuos paprastus, bet labai svarbius punktus, suplanuosite sėkmingą kampaniją su nuomonės formuotojais. Ir niekada nepamirškite, jog renkantis influencerius savo kampanijoms reiktų remtis duomenimis, o ne asmeninėmis simpatijomis. 

O jeigu reikės šiek tiek pagalbos, mes visada esame pasiruošę jums padėti ir pateikti pagrįstus duomenimis ir patikrintus sprendimus.

Straipsnis originaliai publikuotas Lauros paskyroje LinkedIn.