Array ( [0] => tv3-ir-kitus-mtg-verslus-perka-bite ) TV3 ir kitus MTG verslus perka „Bitė“
EN
Blogas

TV3 ir kitus MTG verslus perka „Bitė“

I. Televizija mirė, tegyvuoja televizija!

Verslo žinių straipsnio antraštė skelbia: TV3 ir kitus MTG verslus perka „Bitė“. Čia Pranas Kuisys, „Bitės“ vykdomasis direktorius, kalba apie konvergenciją ir verslo sektorių susipynimą. „Interneto sraute dominuoja vaizdo turinys. Šiandien jis sudaro apie 75% visų suvartojamų duomenų“ - sako p. Kuisys.

Tam kad numarintume TV, apie ką jau nuo praėjusio amžiaus pabaigos svaigsta skaitmeninio informacijos sklaidos būdo fanai, pirmiausia reikia susitarti, kas tai yra. Kadaise, paprašius taksisto nuvežti į televiziją, jis pasuko į Karoliniškes link TV bokšto. Buvau suglumintas tokio neišmanymo, nes man, tuometiniam konservatorijos studentui, buvo savaime suprantama, kad televizija yra ta vieta S. Konarskio gatvėje, kur kuriamos TV laidos ir iš kur jos transliuojamos. Šiandien, prabėgus keliems dešimtmečiams, turiu pripažinti, kad taksistas buvo net labai teisus. Pavyzdžiui Vikipedija rašo: Televizija – judamų ar nejudamų objektų atvaizdų perdavimas per atstumą laidinio arba radijo ryšio priemonėmis (man nelabai patinka šis apibrėžimas, nes neapima visko, ką laisvai būtų galima pakišti po santrumpa TV, bet visi tinka Skype‘ui).

Verslo banginiai turbūt nekvaršina sau galvos dėl TV apibrėžimų. Tik jų sprendimai dar kartą rodo, kad norėdami suprasti kas vyksta, turime kalbėti apie TV pyrago segmentus: turinio kūrimą, turinio paketų valdymą, duomenų perdavimo būdus, duomenų pardavimo platformas, duomenų priėmimo įrenginius ir kt. (Dar kažkur visai netoli TV turgelio stovi reklamos agentūrų ir rinkos tyrimų įmonių kioskeliai). Taigi, UAB TV3 - „Bitės“ sandoris  atitinka vertikalios integracijos požymius TV verslo viduje. Kas mums iš to? Na, kiekviena lazda visad turi (bent) du galus: vartotojui/žiūrovui – turbūt daugiau galimybių, reklamdaviams/agentūroms – turbūt sustiprėjusi derybinė oponento galia. Laikas parodys. Ir dividendai.

Tiesa, esminiai/giluminiai pokyčiai neįvyksta per vieną dieną. Antai, UAB TV3 ir Tele2 draugystė šiandien labiausiai matoma TV reklamos pyrago dalybose reklamos pirkimų specialistams, bet ne galutiniams paslaugų gavėjams.

Viena tikrai aišku: internetas ir TV jau ne varžovai – o dvi to paties reiškinio pusės. Tad, mieli kolegos ir partneriai, mokykimės susikalbėti, nes visi sėdime toj pačioj valty!

II. Pyragų senienos / naujienos

Mobilaus ryšio operatorių TV kanalų portfeliai paskutinius 12 mėnesių (Kantar LT, 2016 balandis – 2017 kovas)

  

 

 

 

 

 

Mobilaus ryšio operatorių reklamos apimtys TV kanalų grupėse (Kantar LT, 2016 balandis – 2017 kovas, Gross EUR, mln.)

 

 

 

 

 

 

Labai didelė tikimybė, kad Bitės - UAB TV3 sandoriui įsigaliojus, Bitės reklaminio TV biudžeto dalis UAB TV3 kanaluose ims didėti.

  • Kiek? Priklausys nuo UAB TV3 TV laiko kainos Bitei. Na bet argi dukrytė UAB TV3 skriaus mamytę Bitę :)? Na dar yra inventoriaus klausimas - bet juk savam visada atsiras kur nors koks nors visai neblogas kąsnelis.
  • Tai kiek? Orientacijai pažiūrėkim į 22% UAB TV3  dalį TELE2‘jų kanalų paletėje, kas tik patvirtina patarlę, kad savi marškiniai arčiau kūno.
  • Kada? Labiausiai tikėtina – nuo 2018 m., nes turi ir sandoris įsigalioti, ir galiojančios sutartys su UAB TV3 pasibaigti.
  • Ar liūdės LNK grupė? Gal ir ne - antai TELE2, paskirdami tik 22% biudžeto šios grupės kanalams, čia yra lyderiai per paskutinius 12-ka mėnesių.

Ko laukti visiems kitiems? Reklaminio inventoriaus kiekis/pasiūla UAB TV3 kanaluose tikrai nepadidės. O ekonomikos aksioma skelbia, kad mažėjant pasiūlai kaina auga.