Array ( [0] => svarbiausi-medija-rinkos-ivykiai-2005-2018-metais ) Svarbiausi medija rinkos įvykiai 2005-2018 metais
EN
Blogas

Svarbiausi medija rinkos įvykiai 2005-2018 metais

2005 metais Lietuvos prezidentu buvo Valdas Adamkus. Tais pačiais metais FIBA patvirtino, jog 2011 metų čempionatas vyks Lietuvoje bei Da­lią Gry­baus­kai­tę “European Voice” paskelbė metų komisare! Taigi, pagrindinės medija naujienos:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2005 m.:

  • Bendros naujienos: Jono Pauliaus II vietą užima Benediktas XVI, Da­lią Gry­baus­kai­tę “European Voice” paskelbia metų komisare.
  • Infliacija pasiekia 3%, nedarbo lygis – 8%.
  • Lietuviškoji Vikipedia perkopia 10tūkst. straipsnių ribą.
  • Investicijos į visus medija kanalus didėja: Spauda - #2, Internetas - #5.
  • Dar egzistavo 5 kanalas (Rubicon group) ir Tango TV (MTG).
  • Internetą per 3 mėnesius naudoja trečdalis Lietuvos. #1 - Google, #2- Delfi.lt, #3 -one.lt.
  • Pagal savaitinį Radijo pasiekiamumą: #1 – LR1 (LRT), #2 – M-1, #3 – Lietus.
  • TV reklama yra apribojama iki 12min/h.
  • Uždrausta reklamuoti receptinius vaistus, o kitiems preparatams įvesti reklamos apribojimai ir papildomos sąlygos.
  • Atsiranda Youtube. Facebook pradeda plėstis į universitetus visame pasaulyje.

 

 

 

 

 

 

 

2006 m.:

  • LT United laimi 6-ąją vietą Eurovizijoje ir konkurso žiūrimumas muša Eurovizijos žiūrimumo rekordus Lietuvoje.
  • Atsiranda MTV Lietuva – žingsnis į vakarietišką televiziją, tačiau dienos pasiekiamumas yra mažiausias iš visų televizijų.
  • Atsiranda nemokamas 15min dienraštis ir tampa 4-uoju skaitomiausiu dienraščiu.
  • 4 iš 10 pradeda naudotis internetu bent kartą per 3 mėn. 30% naudojasi kabeliu prisijungimui prie interneto, 16%  - DSL jungtį.
  • Pagal savaitinį Radijo pasiekiamumą: Lietus pralenkia M-1 ir tampa antra radijo stotimi.
  • Lietuvos Telekomas tampa TEO.
  • Google nusiperka Youtube. Facebook kanale atsiranda galimybė reklamuotis.

 

 

 

 

 

 

 

2007 m.

  • Infliacija Lietuvoje pasiekia “nesveiką” ekonomikai lygį – 8%, o nedarbo lygis nukrenta iki beveik 4%.
  • Lietuviška Vikipedija peržengia 50tūkst. straipsnių ribą.
  • Investicijos reklamai kilo 16%.
  • Uždrausta rodyti alkoholio reklamas televizijoje tarp 6-23val. Alkoholio reklamos buvo 4-oje vietoje pagal investicijas po mobiliųjų tinklų, vaistų ir koncertų.
  • Atsiranda nauji kanalai: Info TV ir Liuks! Televizijoje dominuoja realybės šou: Dangus, Kelias į žvaigždes ir Kitas.
  • Pristatomas  3G mobilusis ir šviesolaidis internetai.
  • 15min laikraštis pradeda užkariauti Lietuvą: tampa #3 Lietuvoje po Vakaro Žinių ir Lietuvos Ryto.
  • Žmogaus iš didesnių miestų iki 30 metų portretas: naudoja bent vieną greitųjų internetinių žinučių programą (Skype, MSN, ICQ, IM, Yahoo messenger), yra užsiregistravę bent vienoje internetinių pažinčių (ar draugų) svetainėje ir bent kartą per dieną įsijungia Google.

2008 m.:

  • Ateina krizė: Infliacija didėja ir perkopė 8% ribą, o nedarbas išauga iki 6%. Apie ją dar nėra šnekama garsiai.
  • Lietus tampa #1 pagal savaitinį pasiekiamumą Lietuvoje, iškart po jo rikiuojasi M-1 ir LR1 (dabar LRT).
  • Internetu per 3 mėnesius jau naudojasi beveik pusė Lietuvos – 46%.
  • Atsiranda naujas Lryto televizijos kanalas vietoje Rubicon Group valdomo 5 kanalo.
  • Tango TV tampa TV6.
  • 15min laikraštis pristato 15min.lt portalą, o Lietuvos Ryto dienraštis pralenkia Vakaro žinias.
  • Arūnas Valinskas nutraukia 7 metus trukusį bendradarbiavimą su LNK (laidos „Šeši nuliai – milijonas“ ir „Kelias į žvaigždes“). LNK dienos pasiekiamumas gana stipriai krenta per pirmąjį pusmetį.

2009 m.:

  • Vilnius tampa Europos kultūros sostine.
  • Mažėja algos, nedarbas pasiekia 13%, o infliacija – 1%. BVP krenta, tačiau padidėja gimstamumas.
  • Investicijos medijai krenta 39% palyginus su metais prieš. Krizė įsisiūbuoja.
  • M-1 pakyla iki #1 pagal savaitinį pasiekiamumą ir poziciją išsaugo iki dabar.
  • Youtube populiarumas pradeda sparčiai kilti. 2009 vasarą jis pasiekia 1 iš 10 Lietuvių.
  • MTV Lietuva taip ir neišpopuliarėja ir užsidaro.
  • Televizijoje atsiranda naujas pirkimo būdas – RBS pirkimas.
  • 15min laikraštis dingsta iš TOP10 dienraščių.

2010 m.:

  • Nedarbas ir toliau auga, 2010 Q3 pasiekia 18%. Dalia Grybauskaitė tampa prezidente, sumažinamos pensijos ir socialinės išmokos. Lietuvos metų biudžetas rekordiškai deficitinis.
  • Įsigalioja prievolė mokėti privalomąjį sveikatos draudimą, todėl rekordiškai daug žmonių deklaruoja išvykimą iš Lietuvos.
  • Investicijos internetui pralenkia investicijas Lauko reklamai ir Radijui. Internetas tampa nebe 5 medija, o stipriai augančiu 3 medija kanalu.
  • 15min.lt yra #5 puslapis pagal pasiekiamumą (lyginant lietuviškus domenus).
  • Facebook pasiekia 19% Lietuvos gyventojų, o pasaulyje pradeda populiarėti Instagram. Tuo pačiu pradeda baiginėtis one.lt era.
  • TV tampa pigesne nei spauda. Žurnalas Savaitė Tampa #3 savaitiniu žurnalu.
  • Į Lietuvą ateina Ryanair, kas paskatina lietuvius labiau keliauti.

 

2011 m.:

  • Nedarbas mažėja, emigrantų skaičius mažesnis nei 2010, bet vistiek labai aukštas. Infliacija nesiekia 4%. Situacija iš lėto gėrėja.
  • Wizzair ateina į Lietuvą. Kaip ir Ryanair atėjimas, lietuvus paskatina daugiau keliauti.
  • FIBA vyksta Lietuvoje. Net išlaidos reklamai kyla 5%, matomas padidėjimas prieš FIBA: Birželio-Rugpjūčio mėnesiais (išlaidos didesnės nei 2012 bei 2013 metais).
  • TV sumažina gross kainas ir nuolaidas kas lemia kritimą rinkos gross kainose. TV8 ir NTV Mir atsiranda mokamoje televizijoje.
  • Atsiranda žurnalas Prie Kavos. Dabar jis yra #3 žurnalas pagal sklaidą.
  • Facebook paplitimas Lietuvoje panašus į Europos lygį. Mobile internetu naudojasi 12,8% Lietuvos gyventojų.
  • Balsas.lt metų gale tampa antruoju puslapiu, 15min.lt – 3-iuoju. 69% naudojasi internetu.
  • Nauji Forum Cinemas kino teatrai pakelia kino teatrų pajamas iš reklamos. Buvo pristatytas lietuviškas filmas – Tadas Blinda, kuris sulaukia 13% reklamos investicijų (Twilight gauna 4%).
  • Sparčiai populiarėja JCDeaux lauklo reklama autobusų stotelėse.
  • Bankrutavo bankas “Snoras”.

2012 m.:

  • Mėnesinė alga pasiekia priškrizinį laikotarpį, tačiau nedarbas – 13%.
  • R. Meilutytė Londono Olimpinėse žaidynėse iškovojo aukso medalį.
  • Lietuvoje mažiau nei 3mln žmonių.
  • LTV pakeičia pavadinimą į LRT.
  • Išjungiama analoginė antžeminė televizija – TV tampa skaitmenine.
  • MTG grupė sudaro sutartį su RTR Planeta - nuo kitų metų pradeda jame pardavinėti reklamos pozicijas, TV8 tampa nemokamu.
  • Nuo 2010 metų TV Antena ritasi žemyn. Žmonės tampa pirmuoju savaitiniu žurnalu, Savaitė antroje pozicijoje.
  • Ieskok.lt turi didžiausia dalį vizitų per mobilųjį įrenginį. Išmaniuosius telefonus turi 17% žmonių.
  • Delfi.lt neužleidžia lyderio pozicijų, o 15min.lt tampa antruoju internetiniu portalu pagal mėnesinį pasiekiamumą. Balsas.lt pradeda leistis žemyn.
  • Youtube susijungė su Google video. Nokia Lietuvoje išstumia Samsung su Apple (matuojant puslapių atvertimus pagal mobiliojo telefono gamintoją).

2013 m.:

  • Vytautas Šapranauskas rastas negyvas (tuo metu buvo “Šok su manim” laidų vedėjas TV3).
  • Bankrutuoja Ūkio Bankas – nepasitikėjimas bankais dar padidėja.
  • MGB (LNK grupė) nusiperka BTV iš Achemos grupės. BMA pradeda Ren TV transliacijas ir pardavinėti reklamos pozicijas.
  • Lietuvos radijo ir televizijos komisija nusprendė stabdyti per PBK rodomas Rusijoje rengtas laidas dėl melagingos propagandinės laidos apie Sausio 13-ąją.
  • Didesnės TV kanalų kainos dėl naujų reklamos indeksų. Galimybė reklamuotis daugiau TV kanalų.
  • TV skaitmenizacija lemia mažesni nemokamų kanalų pasiekiamumą ir pamažu didėjantį mokamos TV susidomėjimą.
  • Adform pradeda siūlyti RTB pirkimo būdą.
  • JCDeaux pristato oranžinius dviračius su galimybe reklamuotis.
  • Delfi.lt buvo atakuotas programišių, o Eurovizijos balsavime nupirkti balsai už Rusiją.
  • 15min laikraštis nustoja veikęs ir pilnai savo veiklą perkelia į internetą.
  • Atsiranda Spotify. Facebook naudojasi 40% žmonių.
  • Mobilusis internetas pasiekia 26% per mėnesį. 15min.lt tampa populiariausiu mobiliuoju lietuvišku puslapiu.
  • Baiginėjasi grupinių pirkimų klestėjimo era.

2014 m.:

  • Vartotojo pasitikėjimo indeksas vėl krenta, Latvija prisijungia prie Euro zonos, o protestai Ukrainoje tęsiasi, kas išauga į karinius nesutarimus.
  • Įtempta geopolitinė situacija, sankcijos Rusijai. Prekybininkai priversti ieškoti kitų rinkų.
  • Nedarbas dar aukštas – 10,7%, Infliacija nukrenta iki 0,2% dėl stipraus euro ir benzino kainų.
  • Bankrutuoja kelios kelionių agentūros.
  • Nebegalima reklamuotis Liuks! Televizijoje.
  • YouTube video įrašų reklama tampa prieinama ir Lietuvoje.
  • Dėl propagandinių programų laikinai užblokuojami NTV Mir ir RTR televizijų signalai. To pasekoje, MTG nutraukia reklamos pardavimą RTR Planeta kanale. Rusiškų kanalų reitingai krenta.
  • Televizijoje triumfuoja Moterys meluoja geriau.
  • Interneto skvarba Lietuvoje pasiekia 72%, labai sparčiai auga naudojimasis internetu mobiliuosiuose telefonuose.
  • Savaitraštis Respublika užsidaro ir vietoj jo atidaromas naujas – Respublika Mūsų. Spaudos populiarumas toliau krenta.
  • Savaitė žurnalas tampa #1 pagal skaitomumą.

2015 m.:

  • Litą pakeičia Euras.
  • Emigracija Lietuvoje vėl išauga
  • MTG pradeda pardavinėti reklamos pozicijas ir Lietuvos Ryto televizijoje.
  • Nebegalima reklamuotis LRT televizijoje. Galimi tik rėmimų klipai. Investicijos iš LRT pereina į kitus TV kanalus ir internetą.
  • Lietuvos radijo ir televizijos komisija dėl karo kurstymo ir neapykantos skatinimo, pakartotinių įstatymo pažeidimų trims mėnesiams sustabdo Rusijos televizijos kanalo „RTR Planeta“ retransliacijas Lietuvoje.
  • Atsiranda reklamos Instagram platformoje.
  • MTG pradeda pirkti Tipro kanalų grupę (pirkimas iki šiol nesibaigė). Prie tv3.lt domeno prijungiamas balsas.lt ir keletas kitų tinklapių – tv3.lt tampa 3-4 puslapiu pagal mėnesinį pasiekiamumą (konkuruoja su lrytas.lt).
  • Naudojimasis internetu mobiliuosiuose įrenginiuose sparčiai auga ir pasiekia virš 40% žmonių per savaitę.
  • Dėl krepšinio rungtynių transliavimo Rugsėjo mėnesį išauga tv3play.lt lankomumas.
  • Ruskoje radijo Baltija pakeičia pavadinimą į Rusradio LT, kad nebebūtų sąsajų su Rusija.

2016 m.:

  • Seimo rinkimų ilgas reklamos laikotarpis, Rio Olimpinės žaidynės įtakoja investicijų medijai kilimą.
  • Didžiojoje Britanijoje įvyksta Brexit.
  • Lietuvos radijo ir televizijos komisija įpareigojo retransliuotojus perkelti rusišką kanalą „NTV Mir Lithuania” į mokamų programų paketą.
  • Lidl ateina į Lietuvą ir tampa #3 reklamdaviu. Mažmeninės prekybos investicijos reklamai kyla 23%.
  • Dėl BMA atžvilgiu nevykdomų įsipareigojimų, visi BMA kanalų signalai buvo atjungti trims mokamų televizijų operatoriams Lietuvoje. Tai laikinai paveikė grupės kanalų reitingus.
  • TNS LT įtraukė atidėto žiūrėjimo reitingus prie bendrų TV reitingų. Šie reitingai pateikiami nuo kovo mėnesio.
  • Netflix pradeda veiklą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
  • Facebook'as darsyk pakeičia algoritmą: daugiausia dėmesio skiriama asmeninėms patirtims ir draugų bei pažįstamų pranešimams, mažiau organinio pasiekiamumo komerciniams puslapiams. Pasikeičia teksto apribojimų reikalavimai Facebook ir Instagram reklamose - jie šiek tiek sušvelnėja "teoriškai" - nebe griežtas max 20% pagal jų pateiktą tinklelį.
  • Facebook pristato 360 funkciją – nuotraukas 360 laipsnių kampu.
  • TNS pateikia duomenis apie WhatsApp, Tinder, Facebook Messenger, Snapchat aplikacijų naudojimą.
  • Atsiranda nauja internetinė TV „Laisvės TV“, kuri greitai išpopuliarėja jaunimo tarpe. Jos lyderis Andrius Tapinas tampa viena labiausiai įtaką darančių asmenybių Lietuvoje.
  • Delfi Video tampa žiūrimiausiu video portalu Lietuvoje ir pralenkia iki tol pirmavusį Lrytas.lt (neskaitant Youtube).
  • 15min.lt vijasi delfi.lt pagal mėnesinius pasiekimumo duomenis.
  • Reklamos ekspertai ("M-1", "M-1 Plius" ir "Lietus") pakeičia užsakymų priėmimo tvarką -  automatiškai skaičiuojama klipo trukmę, pagal kurią paskaičiuojama kaina.
  • Atsiranda papildomos lauko reklamų plokštumos, kad padidina investicijas lauko reklamai.
  • TOP2 filmai sulaukę daugiausiai reklamos investicijų yra lietuviški.
  • Atsiranda naujas reklamos kanalas – reklama ant taksi automobilių Vilniuje.

2017 m.:

  • Donald Trump tampa JAV prezidentu.
  • Nedarbas pasiekia 7,2%, ekonomika auga – infliacija 3,7%. Pasitikėjimas krenta dėl naujai išrinktos valdžios – valdžioje valstiečių ir žaliųjų sąjunga su daug planuojamų reformų, kurios sulaukia nemažo priešiškumo ne tik iš gyventojų, bet ir ekspertų.
  • Internetas tampa #2 medija kanalu pagal net išlaidas (nuo 2011 m. buvo #3 medija kanalas) ir pralenkia išlaidas spaudai.
  • MTG parduodama Providence grupei ir pakeičia pavadinimą į All Media Baltics (AMB). Lietuvoje dar vadinama All Media Lithuania (AML). Grupė pradeda transliacijas HD formatu.
  • Delfi nusiperka Adnet grupę. Dabar reklamą galima rodyti dar platesnei žmonių grupei ir įvairesnėms tikslinėms grupėms.
  • BMA ir MTG kanalų grupės apmokestina atidėtą 3 dienų žiūrėjimą.
  • Atsiranda galimybė reklamuotis naujoje mokamų TV grupėje – M360. Deja, reklamos duomenys ir reitingai nėra sekami.
  • Įsigalioja nauji rėmimo vinječių reikalavimai -  rėmėjo vinjetėse turi būti aiškiai nurodoma, kokią programą jis remia.
  • Facebook griežtina savo algoritmą ir įveda engagement bait'ų ribojimo sistemą - postų, dirbtinai kuriančių įsitraukimą (pvz. likes ir share konkursai), organinis pasiekiamumas nuo šiol bus drastiškai ribojamas.
  • Spaudos tyrimai pakeičia dažnį ir yra atliekami kartą per metus. Radijo tyrimai bus teikiami 3 kartus per metus (keičiama metodologija). Su nauja metodologija kinta ir radijo stočių duomenys.
  • Pasikeitimai Kantar TNS gaunamų išlaidų duomenyse: nebegaunamos išlaidos iš Kata ir Adnet kanalų.
  • Kino teatruose atsiranda naujos pozicijos – didelis LCD ekranas kauno Akropolyje ir maži ekranai visuose Forum Cinemas kino teatruose.
  • Smart Phone turėjimas pralenkė nešiojamų kompiuterių turėjimą.
  • LRT mediateka pralenkia LNKgo, kuris ir toliau krenta.
  • Internetu Lietuvoje naudojasi 8 iš 10 gyventojų.

2018 m.:

  • Lietuvos Valstybei – 100 metų! Dėl to rinkoje pasirodo daug su tuo susijusių reklamos kampanijų.
  • LRT direktore tampa buvusi Delfi vyr. redaktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.
  • GDPR duomenų įstatymas: kiekvienas duomenų tvarkytojas turės pasirūpinti, kad asmenų duomenys būtų atnaujinti pagal naują reglamentą; išplėsta reglamento galiojimo teritorija (visa ES).
  • Google paleidžia Chrome naršykle su integruota Ad-block sistema.
  • Atsiranda nauja reklamos rūšis – Digital OOH ekranai Vilniuje.
  • Gemius keičia interneto svetainių tyrimą – duomenys pateikiami kitą dieną, įtraukiami duomenys iš socialinių tinkle aplikacijų, pateikiami bendri mobile įrenginių duomenys. Daugiau apie pakeitimus čia: http://www.gemius.lt/visos-naujienos/nuo-geguzes-menesio-keiciasi-gemiusaudience-interneto-auditorijos-tyrimo-lietuvoje-teikimo-daznis-bei-metodologija.html
  • Uždrausta alkoholinių gėrimų reklama ir įvesta apribojimai alkoholinių gėrimų pardavimas, kas sutrumpina dalies parduotuvių darbo laikus. Atsiranda siūlymai įvesti papildomus ribojimus vaistų bei vaistinių reklamai.
  • Stabdomas RTR planeta transliavimas.

Įrašo nuotrauka: Photo by rawpixel on Unsplash