Array ( [0] => naujausi-radijo-tyrimu-duomenys-pagal-dar-metodika ) Naujausi Radijo tyrimų duomenys pagal DAR metodiką
EN
Blogas

Naujausi Radijo tyrimų duomenys pagal DAR metodiką

Gavome naujus radijo auditorijos duomenis, Kantar TNS Lietuva paruoštus naudojant naują metodiką – Day After Recal (DAR). Metodo esmė – respondentai atsako kokių radijo stočių klausėsi vakar.
Tuo tarpu anksčiau buvo naudojamas dienoraščio metodas – respondentai savarankiškai pildydavo klausimyną. Manoma, kad DAR metodika leidžia pateikti tikslesnius duomenis.
 
Kas naujo? Kokių pokyčių laukti rinkoje?
  • Kaip ir tikėtasi, paaugo tiek radijo, kaip media kanalo, tiek atskirų radijo stočių pasiekiamumo rodikliai.
  • Kaip pasekmė - radijo, kaip media kanalo, reikšmingumo/įvaizdžio augimas.
  • Reklamos įkainių korekcijos. Būtų naivu tikėtis, kad pagerėjus pasiekiamumo rodikliams įkainiai mažėtų. Tad klausimas - kiek, kada ir kur didės? Atsakymų turbūt reikės palaukti bent jau iki rudens.
  • Galbūt didesnės reklamos biudžeto dalies radijuje ateityje. Na, čia vien pagerėjusių skaičių/rodiklių nepakaks – turės darbo tiek radijo stočių pardavėjai, tiek žiniasklaidos planavimo agentūros.
Skaičiai:
 
Dėl DAR metodikos ypatumų korektiškiausia yra lyginti skirtingų periodų dienos pasiekiamumo rodiklius - Reach % Dly:
 
Bendras radijo dienos pasiekiamumo rodiklis nepasikeitė.
Tuo tarpu atskirų radijo stočių  dienos pasiekiamumo rodikliai pakito smarkiai:
  • smuktelėjo LRT Klasika (-23%), LRT Radijas (-8%), Raduga (-7%)
  • daugiausiai kilo Geras FM (+143%), Classic Rock FM ir Relax FM (+73%), European Hit Radio (+69%), Radiocentras (+55%).
  • Visų radijo stočių padidėjimo aritmetinis vidurkis – 31%
  • REKLAMOS EKSPERTAI stočių padidėjimo aritmetinis vidurkis – 11%
  • TANGO REKLAMA stočių padidėjimo aritmetinis vidurkis – 43%
Savaitės pasiekiamumo rodiklių pokyčiai yra dar didesni. Tačiau reikia turėti omeny, kad dėl DAR metodikos ypatumų tai yra išvestiniai skaičiai:
 
Bendras radijo savaitinis pasiekiamumas – plius 4%
  • Padidėjo visų radijo stočių  savaitinio pasiekiamumo rodikliai. Labiausiai:
    • Geras FM +190%
    • Žinių radijas +189%
    • Classic Rock FM +174%
    • European Hit Radio + 168%
  • Visų radijo stočių padidėjimo aritmetinis vidurkis – 100%
  • REKLAMOS EKSPERTAI stočių padidėjimo aritmetinis vidurkis – 44%
  • TANGO REKLAMA stočių padidėjimo aritmetinis vidurkis – 105%
Dar vienas rodiklis patogus palyginimui – bendras radijo auditorijos pasiekiamumas 15 min bėgyje:
Naujausia 2017 m. vidutinė visų radijo stočių pasiekiamumo kreivė lenkia praėjusių dviejų metų tendencijas.
 
O kaip su reitingais?
Na, turime kreivę panašią į radijo bendro auditorijos pasiekiamumo kreivę:
Reitingai vidutiniškai pakilo 26%. Žinoma, kiekvienoj stoty atskiromis valandomis šis skaičius skiriasi. Bet tai jau radijo stočių komercijos skyrių reikalas. Nebūtų staigmena, jei radijo stotys, koreguodamos oficialius įkainius, remtųsi būtent reitingų pokyčių tendencijomis.
 
Jau tikrai yra aiškūs kai kurie laimėtojai pagal pokyčių mastą:
  • TANGO REKLAMA atstovaujamos radijo stotys
  • Žinių radijas
Aiškus ir pralaimėtojas – radijo stotis PŪKAS, kurios duomenys nėra pateikiami naujausiame tyrime: mūsų žiniomis tyrimų bendrovei su stotimi sutarti nepavyko. Taigi PŪKAS, dar 2016 tyrimuose buvęsi viršutinėje lentelių dalyje, nebegali remtis tyrimų duomenimis parduodamas reklamą. Tyrimais nebegali remtis ir žiniasklaidos planavimo agentūros.