Array ( [0] => media-and-digital-predictions-2017 ) Nauji metai, bet ar vėjai tikrai nauji? Top 6 Media and Digital Predictions 2017
EN
Blogas

Nauji metai, bet ar vėjai tikrai nauji? Top 6 Media and Digital Predictions 2017

Kantar Millward Brown paskelbė savo prognozes, ko turėtume tikėtis media pasaulyje ateinančiais metais – kokia kryptimi juda idėjos bei pagrindinis dėmesys, siekiant prisijaukinti jaunesnes auditorijas.

Globaliame kontekste daugiau dėmesio skiriama augančiai reklamos blokuotojų auditorijai, intensyvėja dėmesys skiriamas turinio, formatų bei kontakto kokybei. Tiems, kurie dirba su e-komercija, ateitis šviesi – edukacija ir technologijų postūmis, matuojant cross-platform persidengimą bei grįžtamąsias investicijas pamažu tampa vis lengviau prisijaukinamas. Šioje prognozėje matome palankią žinutę Lietuvos rinkai – kalbama apie tas pačias tendencijas ir kryptis, apie kurias kalba agentūros, kanalai bei konkursinės istorijos.

Image and video hosting by TinyPic

Prekės ženklų kova dėl jaunesnės auditorijos

Z karta, gimę 1997-2011, apibūdinami, kaip pirmenybę teikiantys ne prekės ženklui, o kokybės ir kainos santykiui. Jie bendruomeniški ir daug dirbantys – aktyviai įsilieja į perkamosios galios gretas. Jie tampa vis svarbesni, tad viena iš prognozių tokia, jog Digital komunikacija turi prisitaikyti prie auditorijos gyvenimo būdo – šis segmentas kelia iššūkį autentiškumui, skaidrumui ir savęs pateikimui skaitmeninėje erdvėje. Jiems itin svarbus jų privatumas, tačiau iš ženklų tikisi žaidimo atviromis kortomis :)

Trys pagrindiniai strateginiai elementai, skirti Z kartai  priimtinam digital‘ui:

  1. Tai auditorija, kuriai reikia ryšio, sukuriamo per bendras jų ir prekės ženklo patirtis – jie nori viską išbandyti patys, išardyti ir atkurti vėl ir vėl. Kitaip nei ankstesnei millenials kartai, asmeniškumas nėra pagrindinis kriterijus.
  2. Prekės ženklams priklausantys kanalai  - socialinės paskyros, aplikacijos, puslapiai, vartotojams leis susipažinti ir pažvelgti į juos atidžiau. Didesnė svarba bus skiriama jų istorijoms, tikslams bei detalėms apie atskaitingumą ir vidinius procesus, kurie padės jauniesiems pirkėjams įsivertinti ar jų ir prekės ženklo vertybės sutampa.
  3. Prekės ženklai skirs daugiau dėmesio ryšių su vartotojais auginimui pasitelkdami dešiniojo pusrutulio principus – vaizduotę, virtualią tikrovę, nežodinius, įtraukiančiais formatus. Komunikuos stipresniais vizualais bei emociniu intelektu – istorijos tėkme bei muzikiniais elementais.

Šios kryptys skirtos stiprinti prekės ženklų augimui, pasitelkiant digital‘o galią kurti prasmingus ryšius su auditorija.

Image and video hosting by TinyPic

Vartotojo ir prekės ženklo ryšys

Globaliame kontekste, pagal Kantar TNS duomenis, beveik trečdalis vartotojų mano, kad prekės ženklai nepalaiko tų pačių „gyvų“ paslaugų standartų teikdami jas internete. Kliento kelionei (eng. Customer journey)  toliau vystantis ir tampant vis dinamiškesnei svarbu suprasti, jog atskaitos taškai itin skiriasi, ir yra asmeniški. Jaunose rinkose vienas iš ryškiausių pastebėjimų – vartotojai teikia pirmenybę bendravimui su prekės ženklais socialinės platformose visais savo kelionės etapais.

Viena iš tolimesnių rizikų 2017 metais – komunikacijos bei paslaugų nuoseklumo užtikrinimas vis daugiau dėmesio skiriant reklamai mobiliuosiuose įrenginiuose. Greita reakcija ir prisitaikymas prie auditorijos poreikių – itin svarbus, tačiau didiesiems prekės ženklams į tai taip pat reikėtų atsižvelgti priimant ilgalaikius sprendimus.

Image and video hosting by TinyPic

Turinio marketingas – nauji eksperimentai

 Vartotojams nereikia tiesiog komunikacijos, jiems reikia ryšių su ženklais, kurie yra įdomūs, smagūs, prieinami ir naudingi. 2017 metais laukiantis iššūkis – mažėjantis auditorijos imlumas, tad turėtume išvysti dar daugiau turinio nei tiesioginės reklamos. Tad nusiteikime matyti daugiau native formatų, skirtingų sprendimų su video reklama, dar daugiau bandymų su 360° video ar virtualia realybe, viešųjų ryšių triukais bei internetinėmis filtrų ar emoji valiutomis.

Taip pat turėtume dar aktyviau sekti formatus bei sprendimus varginančius auditoriją, kad neprarastume efektyvumo rezultatų. Tokioje atmosferoje itin svarbu suspėti su visomis programatinio pirkimo galimybėmis bei sprendimais, neužmiršdami sukurti asmeniškas žinutes bei patirtis. Pagaliau turėtume nustoti matyti produktus, kurių ieškojome ir jau nusipirkome prieš dvi savaites!

Nors artėja dar didesnis eksperimentų laikotarpis siekiant įjungti emocijas duomenų vedamoje ir itin racionalioje sistemoje, kur media ir kūryba ims tik stipriau sietis, visi ir toliau tikėsimės nuoseklių parametrų, kuriais galime išmatuoti sėkmę.

Image and video hosting by TinyPic

Programmatic ateitis padės atrasti balansą tarp prekės ženklo ir vartotojų elgesio, identifikuojant palankiausias auditorijas

Skirtingi reklamos segmentavimo metodai turėtų leisti mums dar efektyviau daryti įtaką vartotojų požiūriui bei pasirinkimams, tačiau neapgalvojus jų iki galo rizikuojame komunikuoti įkyriai, nepatraukliai ir iššaukti nepageidaujamas reakcijas. 2017 – metai, kai turime atrasti pusiausvyrą tarp tikslumo ir natūralumo – komunikacijos efektyvumui nebepakanka atskirų kriterijų, reikia protingų skirtingų taktinių elementų jungčių.

Mūsų laukia laikotarpis, per kurį turime atrasti naujus auditorijos imlumo pjūvius,  skiriant daugiau dėmesio pomėgių ir auditorijos išplėtimo metodikoms. Tik taip sustiprinsime kūrybos poveikį skaitmeninėje erdvėje.

Image and video hosting by TinyPic

Rinka agresyviau kovos su reklamos blokavimo mechanizmais

Kalbame ne tik apie prarandamus kontaktus ar pelną kanaluose, kalbame apie tai, kodėl lig šiol tai tema, kurią vis nustumiame į šoną. Pagrindinis spėjimas 2017 metams – nuoširdžiai tobulinami sprendimai, siekiant sukurti vartotojams malonią ir saugią erdvę.

Reklama turėtų būti lengva – neįkyri. Jau 2016 metais prasidėjo kalbos apie globalius strateginius sprendimus geresnės reklamos kūrimui – jokių iššokančių, skaičiuojančių ar savaime išsiskleidžiančių formatų. Tačiau kaip prisikviesti vartotojus, jau seniai išjungusius visas reklamas? Matysime atrandamus sprendimus ateinančiais metais...

Image and video hosting by TinyPic

Kanalų jungtys ir integralios strategijos

Pagrindinis media iššūkis – atrasti efektyvius sprendimus kaip pasiekti ir bendrauti su auditorijomis skirtingais prieigos taškais. Turime stiprinti kiekvienos medijos vaidmenį platesniame kontekste ir kokius papildomus efektus jos sukuria veikdamos tarpusavyje. Ši informacija nėra nauja, tačiau vis daugiau atradimų ateina iš sąveikų tarp ne TV sprendimų – tai, apie ką reikėtų galvoti daugiau – žinučių nuoseklumas bei suderinamumas ir media persidengimas bei etapai.

Pamirškime, kad TV klipas veiks taip pat gerai internete. Turime tiek daug galimybių kurti skirtingas patirtis žmonėms, taip ir ten, kur jie jas priims pozityviai. Media organiškumas yra vienas svarbiausių elementų siekiant, kad kiekvienas kanalas atliktų savo darbą.

MediaCom nuo 2014 metų save pozicionuoja kaip turinio ir ryšių agentūra – mūsų ilgalaikė strategija yra paremta media sprendimų sąveikomis.

Daugiau informacijos – Media and Digital Predictions 2017  by Kantar Millward Brown