Array ( [0] => lietuva-pasaulio-kontekste-socialiniai-tinklai ) Lietuva pasaulio kontekste: socialiniai tinklai
EN
Blogas

Lietuva pasaulio kontekste: socialiniai tinklai

  • Būti interneto vartotoju reiškia būti prisijungus prie socialinių tinklų: Lietuvoje Interneto sklaida pasiekė 79% gyventojų, socialinių tinklų sklaida – 63%. Tarp 15-29 metų gyventojų socialinių tinklų sklaida pasiekė 95%.
  • Būti prisijungus prie kelių skirtingų socialinių tinklų ar susirašinėjimo app‘sų yra norma: vienas prie soc. tinklų prisijungęs lietuvis turi apie 3,7 anketas. 15-29 metų žmogus prisijungęs prie socialinių tinklų apie 4,4 anketas.
  • „Facebook“ dominuoja tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje. Tačiau, „Facebook Messenger“ aplikaciją Lietuvoje turi 89% visų „Facebook“ vartotojų, pasaulyje „Facebook Messenger“ naudojasi 58% „Facebook" vartotojų.
  • „WhatsApp“ stipriai išplėtojo savo aplikaciją Pietų Amerikoje, Vidurio ir Vakarų Europoje bei dalyje Afrikos, kas lėmė šios aplikacijos 3-iąją vietą tarp pasaulinių soc. tinklų (Statista.com duomenys). Lietuvoje „WhatsApp“ plečiasi, tačiau nepasiekė „Instagram“ paplitimo, kurio augimas šiemet buvo +42% („Kantar TNS” duomenys).
  • Nors „Twitter“ ir dažnai minimas įvairiose amerikiečių TV laidose, tačiau Lietuvoje jam nesiseka pritapti ir jo naudojimas pagal „Kantar TNS“ duomenis toliau mažėja.
  • Per mobiliuosius įrenginius prie socialinių tinklų jungiasi 53% Lietuvių ir 39% pasaulio. Lietuva yra aukščiau nei Rytų Europa, tačiau iki Šiaurės Europos lygio dar mums trūksta 3 procentinių punktų.
  • Žmonės tampa labiau prisijungę, tad normalu, kad naudojasi ne vienu socialiniu tinklu. Tai įtakoja, kad „Facebook“ dalis pagal atvertimų skaičių mažėja tiek pasauliniu mastu, tiek pamažu Lietuvoje.

Vietoj išvados: Socialinė medija auga ne tik tarp paauglių ir jaunimo, tačiau prie jos jungiasi tiek tėvai, tiek seneliai. Lietuvoje pastaraisiais metais ji pradėjo augti greičiau nei soc. tinklai pasauliniu lygmeniu ir artėja prie susilyginimo su interneto vartojimu. „Facebook“ kol kas didžiausias Lietuvoje, tačiau nereikia pamiršti apie kitas platformas, kurios auga ir ateity gali turėti didelę įtaką socialinių tinklų naudojime. Kaip sakoma, ruošk slides vasarą.

Nuotrauka iš: Photo by Jakob Owens on Unsplash