Array ( [0] => keli-komentarai-zvelgiant-i-naujus-tns-duomenis-2017-m-gruodis-1 ) Keli komentarai žvelgiant į naujus TNS duomenis - 2017 m. gruodis
EN
Blogas

Keli komentarai žvelgiant į naujus TNS duomenis - 2017 m. gruodis

Keli komentarai žvelgiant į naujus TNS duomenis - 2017 m. gruodis

 
Top 25 Advertisers (month)
Infogram

2017 metų gruodžio mėnesio top 25 reklamuotojų sąrašo viršuje kaip ir įprasta įsitvirtinę telekomunikacijų, prekybos tinklų ir loterijų atstovai.

Tik 10-toje vietoje pasirodo RECKIT BENCKISER, 12-toje – FERRERRO, o 15-toje PROCTER&GAMBLE.

Didžiausi gruodžio mėnesio išsišokėliai, padidinę reklamos apimtis:

  • MASTERCARD - beveik tyla beveik 2 metus, o dabar - ženklios investicijos įvedant į rinką bekontaktes mokėjimo korteles.
  • NORFOS MAŽMENA
  • JYSK
  • ERMITAŽAS
  • LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA PRIE LR FINANSŲ MINISTERIJOS: šios institucijos gruodis visad būna riebiausias, o ypač 2017-ais.
  • PHILIPS

Turime visų 2017 metų top 25 reklamuotojus:

 
Top 25 Advertisers (year)
Infogram

Plataus vartojimo prekių gigantų - RECKIT BENCKISER ir PROCTER&GAMBLE – varžytuvės 2017-ais metais  baigėsi RECKIT BENCKISER pirmavimu 1% - po palyginti silpno PROCTER&GAMBLE 2017 metų gruodžio.

2017 metų top 25 sąraše nebeliko UNILEVER (dabar 31-ma, buvo 18-ta), HENKEL (dabar 36-ta, buvo 21-ma), LIVE NATION LIETUVA (pramoginiai renginiai, dabar – 37-ta, buvo 24-ta) ir DIENA MEDIA NEWS (dabar – 30-ta, buvo 25-ta)

Top 25-tuko naujokai:

20) LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJA PRIE LR SUSISIEKIMO MINISTERIJOS, buvo 28-ta

22) VIASAT, buvo 40-ta

24) ERMITAŽAS, buvo 35-ta

25) JYSK, buvo 33-ia

2017 metais didesnius nei 1 mln. EUR reklaminius biudžetus apskaičiuotom rinkos kainom* turėjo 17 reklamuotojų, tuo tarpu 2016-tais metais tokių buvo 14-ka.

*) apskaičiuotos rinkos kainos (Estimated Net) yra gautos oficialiems reklamos įkainiams pritaikius vidutines rinkos nuolaidas, kurios buvo paskaičiuotos pagal oficialiai prieinamus Kantar TNS duomenis.


Reklamos biudžetų pasiskirstymas per pagal žiniasklaidos kanalų tipus:

 
SoE by media type
Infogram

Vis pasigirstantys pranešimai apie artėjančią TV reklamos dominavimo eros pabaigą yra kiek ankstyvi - reklaminių biudžetų (apskaičiuotom rinkos kainom) pasiskirstymas per žiniasklaidos priemones 2017-ais metais rodo TV reklamos pyrago augimą daugiau kaip trimis procentiniais punktais lyginant su 2016-ais metais. Tuo tarpu beveik 3-is  procentinius punktus prarado spauda ir 1-ą – lauko reklama. 2017 m. pastebimai augo reklamos kine apimtys – beveik 40%, nors jai teko tik apie 1% visų reklamos pinigų. Iš oficialiai prieinamų Kantar TNS duomenų yra sunku objektyviai vertinti reklamos interneto erdvėje apimtis, bei jai tenkančio biudžeto dalį, nes didesnė reklamos internete dalis nėra kaip nors centralizuotai apskaitoma. Galima tik spėti, kad internetui tenkanti biudžeto dalis yra daug didesnė nei 17% (2017-tais metais), bei konstatuoti, kad pamatuotoji dalis 2017-ais metais augo daugiau kaip  11% lyginant su 2016-ais metais.


TV kanalų auditorijos dalis

LNK grupė 2017-tus metus baigė su didžiausia bendra (A 4+) auditorija. Tuo tarpu analizuojant auditorijos sudėtį išryškėja AMB grupės pirmavimas, ypač siekiant jaunesnės auditorijos segmentų:

Average Time Viewed share %
Infogram

Analizuojant 5 didžiausių kanalų bendros auditorijos (A 4+) dydį, ryškėja šioks toks TV3-jų pranašumas prieš LNK, o analizuojant bent kiek jaunesnę auditoriją, TV3-jų pirmavimas taptų akivaizdus:

 
TV channel ATV Share %
Infogram