Array ( [0] => ka-mes-veikiame-is-darbo-kompiuteriu ) Ką mes veikiame iš darbo kompiuterių?
EN
Blogas

Ką mes veikiame iš darbo kompiuterių?

Photo by Bethany Legg on Unsplash

Iš darbo kompiuterių daugiausiai laiko praleidžiame manodienynas.lt puslapyje. Ypač tas matosi tarp 38-52 metų vartotojų. Gegužės-birželio mėnesiais taip pat matoma didelė konkurencija tarp delfi.lt ir 15min.lt Generation Z (7-22 metų) auditorijoje (pagal realius vartotojus). Nuo gegužės mėnesio delfi.lt prarado savo poziciją Millennials grupėje, kurią užėmė 15min.lt (matuojant bendrai platformų realius vartotojus).

Gegužės mėnesį „Gemius“ pradėjo taikyti naują „gemiusAudience“ tyrimo metodologiją bei padidino tyrimų gavimo dažnį: nuo gegužės mėnesio lietuviškų svetainių duomenys pateikiami kasdien.

Trumpai ir neišsiplečiant įrašas apie pokyčius, pirmumus ir įpročius darbe.

Pagrindiniai tyrimo pokyčiai:

  • Tikslesnis realių vartotojų skaičiavimo būdas – dabar namų ir darbo PC skaičiuojamas ne kaip 2 asmenys, o kaip 1, todėl kai kurių svetainių realių vartotojų per kompiuterius skaičius krenta iki 30%.
  • Daugiau media grupių: dabar 11, anksčiau buvo 8 grupės („Delfi“ grupė, „Lrytas“ grupė, „Vertikali medija“, „VMG group“, „GM Žurnalai“, „Tipro Group“, „Media Bitės“, „Eesti meedia group“ – ir anksčiau buvo. „LNK“, „TV3“ ir „LRT“ grupės yra naujai įtrauktos). „Adnet" grupė nėra įtraukta tyrimuose, yra tik atskiri jos puslapiai.
  • Atsirado duomenys iš mobiliųjų aplikacijų ir „Facebook“ naršyklės – pakilo realių vartotojų skaičius per mobiliuosius telefonus, kai kurių svetainių net dvigubai (pvz. 15min.lt kilo 78% lyginant sausį su geguže). Deja, skaičiavimai nebuvo tikslūs dėl „Facebook“ slapukų įrašymo tvarkos. Todėl nuo rugpjūčio 1 d. „Facebook Instant Articles“ nebus įskaitomi į „gemiusAudience“ tyrimo duomenų skaičiavimą. Netikslumai atsirado todėl, kad „Facebook Instant Articles“ ir „Facebook“ aplikacijos naršyklėje esantys straipsniai generavo 2 skirtingus slapukus vietoj vieno, kas iškėlė realių vartotojų skaičių per mobiliuosius bei aplikacijas „gemiusAudience“ tyrimuose. Kaip tai keis tyrimo rezultatus dar sunku pasakyti, bet tikriausiai mažės relių vartotojų skaičius per mobiliuosius įrenginius.
  • Išliko 4 video svetainės: delfi.lt, lnkgo.lt, lrytas.lt ir tv3play.lt (nuo rugpjūčio TVplay.lt). Pradėti matuoti ir lrt.lt video rodikliai.
  • Daugiau URL medžių – pavyzdžiui, yra ne tik „Delfi“ sporto rubrika, bet ir „Delfi“ Krepšinis, Futbolas.
  • Apjungti mobiliųjų platformų duomenys (išmaniųjų telefonų ir planšečių) – galima matyti kiek bendrai vartotojų ateina per mobiliuosius prietaisus.

 

 

 

 

 

 

 

Kas pirmas?

Dauguma žino, kad Delfi.lt pirmas buvo ir yra, bet (dėl skaičiavimo netikslumų mobiliuosiuose įrenginiuose duomenys ateityje gali keistis):

  • „Eesti meedia group“ pralenkia „Delfi“ grupę ir yra pirmoji pagal realius vartotojus, peržiūras ir praleistą laiką vienam vartotojui (matuojant tiek mobiliuosius įrenginius, tiek kompiuterius).
  • Autoplius.lt – daugiausiai atvertimų sulaukianti mobili aplikacija (atėjimai ir iš „Facebook“ mobiliosios platformos), delfi.lt aplikacija pirma pagal realių vartotojų skaičių, o draugas.lt tapo pirma pagal praleistą laiką birželio mėnesį.
  • Delfi.lt puslapis yra pirmasis pagal realius vartotojus ir atvertimų skaičių visose platformose (tiek mobiliųjų įrenginių, tiek asmeninių kompiuterių), tačiau pagal praleistą laiką pirmauja ieskok.lt.
  • Matuojant video statistikas – „Delfi“ pirmas pagal realius vartotojus visose platformose (tiek mobiliųjų įrenginių, tiek asmeninių kompiuterių). Taip pat pirmauja ir pagal puslapio atvertimus per asmeninį kompiuterį (PC), tačiau per mobiliuosius įrenginius daugiau atvertimų sulaukia „Lrytas“ video.
  • Birželio mėnesį į tyrimus buvo įtrauktas ir lrt.lt video. Futbolo čempionatas tikrai turėjo įtakos – puslapis pakilo į pirmąją vietą pagal praleistą laiką.
  • Tarp Millennials kartos delfi.lt nebėra pirmas matuojant realius vartotojus (bendrose ir mobiliosiose platformose). Bet delfi.lt šioje grupėje vis dar yra atverčiamas daugiausiai kartų. Generation Z  grupėje delfi.lt ir 15min.lt yra gana arti.

Kokius puslapius aplankome iš darbo kompiuterių?

Pasikeitus „gemiusAudience” tyrimo metodologijai, galime matyti puslapių statistiką, kurie lankomi iš darbinių kompiuterių.

  • Dauguma puslapių sulaukia daugiau realių vartotojų iš namų kompiuterio nei iš darbinio bendroje auditorijoje – pasitaiko vienas kitas sulaukiantis daugiau realių vartotojų iš darbo kompiuterio, pvz. valiutos.lt.
  • Kad ir realių vartotojų iš darbo kompiuterio apsilanko mažiau nei iš namų kompiuterio, tačiau darbo kompiuteriuose praleidžiama daugiau laiko vartant įvairius lietuviškus portalus. Tai gali būti įtakota straipsnio skaitymo, kuris įsiterpia į darbo laiką: straipsnis atidaromas ir paliekamas ilgesniam laikui, kol bus laiko perskaityti. Automatiškai paskaičiuojama, kad laiko puslapyje praleidžiama daugiau.
  • Bendra auditorija iš darbinio kompiuterio daugiau laiko praleidžia receptų puslapiuose, kultūros/renginių skiltyse, kai kuriuose gyvenimo būdo puslapiuose bei straipsniuose apie keliones.
  • Millennials iš darbo kompiuterių labiau linkę lankytis delfi.lt/konferencijų video kanale nei iš namų kompiuterių. Taip pat mėgsta kai kuriuos gyvenimo būdo bei laisvalaikio video kanalus.
  • Millennials darbo metu paskaito straipsnius apie automobilius bei sportą, kartais pasidomi ir patiekalų receptais prieš eidami į parduotuvę ar planuodami vakarienę. Žinoma, jie labiau linkę lankytis ir su darbu ar verslu susijusiuose puslapiuose kaip delfi.lt rubrikose M360, Rinka, Energetika ir kitose (labiau linkę aplankyti delfi.lt nei bet kurį kitą verslui skirtą puslapį). Vasarą suaktyvėja ir kelionių kategorijų populiarumas – ypač kelionės po Lietuvą.
  • Millennials grupėje labai aiškiai matomas darbo pertraukimas skaitant straipsnius – daugumoje skilčių laikas praleidžiamas vienam vartotojui yra didesnis iš darbo kompiuterio nei iš namų kompiuterio.
  • Generation X karta (38-52 metų žmonės) iš darbo kompiuterių mažiau linkusi lankytis internetiniuose puslapiuose nei Millennials karta. Generation X kartos atstovas apsilankys moterims skirtose skiltyse apie gyvenimo būdą bei patikrins su vaikais susijusią informaciją manodienynas.lt. Žinoma apsilankys kituose su mokslu ar auklėjimu susijusiuose puslapiuose.

Per darbo kompiuterius aplankome ganėtinai daug puslapių, tačiau kaip tuo metu reaguojame į reklamas?

Pagal „Kantar TNS“ pateikiamus duomenis, reklamą internete ir socialiniuose tinkluose statistiškai reikšmingiau pastebi žmonės per darbo kompiuterius nei per namų kompiuterius. Procentaliai tų, kurie prie interneto jungiasi per darbo kompiuterį mažiau nei tų, kurie prie interneto jungiasi per namų kompiuterį bent kartą per mėnesį. Per darbo kompiuterį per mėnesį jungiasi 25% visų naudojančių internetą, kai tuo tarpu per namų kompiuterį prie interneto jungiasi 87% visų naudojančių internetą. Beje, dauguma netapatina elektroninio pašto su internetu. Tai yra prisijungimas prie elektroninio pašto nebūtinai reiškia prisijungimą prie interneto.

Išvada: tyrimai keičiasi į gerą. Ateityje laukiame dar tikslesnių tyrimų susijusių ne tik su lietuviškais portalais, bet ir globaliomis svetainėmis („Facebook", „Youtube" ir kt.). Taip pat laukiamos "Gemius Fusion" bei "Kantar TNS CMeter" platformos, kurios duos ne tik duomenis apie svetaines, bet bus galima matyti ir daugiau įžvalgų apie tikslines grupes bei konkurencinę aplinką.

Na, o darbo kompiuteriuose mes tikrai skaitome ne tik verslo rubrikas, bet ir laisvalaikio straipsnius. Artėjant vasarai ypač suaktyvėja kelionių po Lietuvą rubrikos, o darbo metu mes tikrai patikriname receptų puslapius.