Array ( [0] => addressable-tv-nauja-televizijos-reklamu-ateitis ) Addressable TV - nauja televizijos reklamų ateitis
EN
Blogas

Addressable TV - nauja televizijos reklamų ateitis

Televizijos populiarumui nemažėjant, reklamos technologijos šioje platformoje taip pat nestovi vietoje.

Kasmet vis daugiau namų ūkių įsigyja Smart TV prietaisus, kuriems gali būti prijungtas internetas. Per pastaruosius metus šis skaičius išaugo iki 40% namų ūkių Lietuvoje (2014 m. buvo 21% namų ūkių). Vis daugiau šių televizorių tampa prijungti prie interneto. Televizorius tampa daug išmanesnis, jame galima žiūrėti ne tik paprastą TV, bet ir Youtube, Netflix, savo įrašus bei filmus. Manome, jog ši tendencija augs ir vis daugiau namų modernės. Pasaulyje vis atsiranda naujos reklamos galimybės išmaniuosiuose televizoriuose: baneriai aplikacijų aplinkoje, išmani reklama per tiesiogines transliacijas, TV klipai, kuriuos galima sieti su mobiliais telefonais ir t.t.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"TV is connected, TV is addressable." - sako Sebastian Busse. Būtent šiame taške atsiranda galimybė matyti ne paprastus TV klipus, bet reklamą, kuri targetina tave panašiai kaip online baneriai - reikiamoje vietoje, reikiamu metu, reikiama žinutė. Gana sparčiai pasaulyje populiarėja būtent ši reklama smart TV įrenginiuose, kurie yra prijungti prie interneto. Vokietijoje addressable TV įrenginių skaičius siekia 40% visų namų ūkių (naudojantys internetą per Smart TV), JAV prognozuojama, kad 2017 šis skaičius pasieks 60%, Lietuvoje kolkas yra 24% addressable TV ūkių, todėl šios naujovės dar teks palaukti, bet ji pasieks ir mus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Panašus principas kaip ir internete: TV ūkiai pagal žiūrėjimo laiką, dažnį, žiūrėtas laidas, televizijas, regionus ir t.t. skirstomi į skirtingas tikslines grupes.  Pagal visą tą informaciją, namų ūkiai skirstomi į skirtingas grupes, kurias vėliau galima pirkti ir joms rodyti reklamą. Addressable TV tampa nebe TV reklama, o dar viena digital šaka, kurioje mokėjimas vyksta CPM būdu. Reklama leidžiama per specialią digital platformą, kurioje galima dėti capping‘ą, rinktis skirtingas tikslines grupes ir joms rodyti specializuotas žinutes skirtingu laiku, gyvos transliacijos metu (broadcast TV). Taip pat yra galimybė retargetinti žmones, kurie prieš tai matė tam tikrus reklaminius klipus ir tik jiems rodyti reklamas. Kuo šios galimybės vertingos ir svarbios? Tai puiki galimybė pakeisti TV reklamas, kurias gali matyti ir netikslinė grupė, rodant TV reklamas tik tiems, kuriuos ji galėtų sudominti. Taip pat digital platformoje galima matyti visas statistikas, keisti parametrus realiu laiku. Visa tai stumia link pagrindinių tikslų – biudžetų optimizavimo, ribinio pasiekiamumo efektyvinimo ir kaip tai įgyvendinti patogiomis ir prieinamomis priemonėmis.

Ši reklamos rūšis jau yra JAV, kelis metus veikia Vokietijoje ir šiais metais žengs į Skandinavijos šalių rinką. Šiuo metu tokių reklamos kampanijų tikslumas, automatizavimas, sekimas ir kiti aspektai yra toliau testuojami, gryninami bei tobulinami, tačiau pasak smartclip šios reklamos rūšies populiarumas auga. Kada Lietuvoje bus galima išvysti pirmąsias tokio tipo reklamas dar nėra aišku. Pamokos iš didžiųjų rinkų rodo, kad sistemos reikalauja tobulinimo ir greitu metu netaps kasdiene praktika. Šios reklamos kaina nėra maža - Vokietijoje CPM svyruoja 25-30 € ribose (pagal pasirinktas tikslines grupes bei reklamos formatus), taip pat verta paminėti, kad skaičiuojami kai kurių kampanijų ROI būna mažesni nei leidžiant direct TV reklamas.

Koks likimas laukia paprastos reklamos transliuojamos per TV? Mums įprastos reklamos niekur nedingsta, jos ir toliau rodomos, tačiau skirtingi formatai pasiekia skirtingo gyvenimo būdo vartotojų segmentus. Addressable TV užsienyje populiaresnė tarp Pay-TV televizijos transliuotojų. Jie paprastai išskiria 2min savo eterio per valandą, kuris skirtas transliuoti minimai reklamai. Lietuvoje tai būtų puiki galimybė pasiekti žmones, kurie nebežiūri arba retai įsijungia paprastus lietuviškus kanalus.

Smartclip addressible TV paaiškinimas Vokietijos rinkai: